نسخه چاپی

اوج شكنجه گری سعودی ها

انتقاد یك شبكه حقوق بشری از تشدید شكنجه ها در عربستان و انتشار اخباری درباره تلاش سعودی ها برای خرید موشكهای بالستیك از چین از مهمترین تحولات این كشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه جزیره العرب، شبکه عربی اطلاعات حقوق بشر از شکنجه وحشیانه رژیم سعودی علیه بازداشت شدگان که در برخی موارد منجر به فلج شدن و فقدان قدرت تکلم شده است به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه این شبکه آمده است: به کارگیری ابزارهای شکنجه گری در داخل زندانهای عربستان نشانه این است که این کشور همچنان در راستای سرکوب آزادی گام بر می دارد و امپراطور سرکوب است.

شبکه حقوق بشری بیان کرد: رژیم سعودی همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می دهد و به توافقات و معاهدات بین المللی توجهی ندارد و این به سبب همدستی کشورهای عربی و قدرتهای بین المللی با آن است.

در این بیانیه آمده است: حمایت بین المللی از سعودی ها این تصور را برای آنها ایجاد کرده است که خود را مافوق همه معاهدات بین المللی بدانند.

شبکه حقوق بشری از همه مدافعان حقوق بشری خواست که درباره شکنجه بازداشت شدگان و علت فلج شدن و لال شدن بازداشت شدگان تحقیق کنند.

در این بیانیه آمده است: آیا تعالیم اسلامی که رژیم سعودی از آن دم می زند به آن اجازه داده است که افراد بی گناه را به زندان بیندارد و تا این حد آنها را شکنجه کند؟

شبکه حقوق بشری ضمن درخواست از عربستان برای بازنگری در اقدامات خود علیه زندانیان آورده است: رژیم سعودی ثابت کرده است که حقوق بشر برایش ارزشی ندارد.

خبر دیگر اینکه پایگاه اسرائیلی "دبکا" به نقل از منابع نظامی از تلاش سعودی ها برای خرید موشکهای بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از چین که ناتو آن را CSS-5 می نامد خبر داد.

این منابع بیان کردند: عربستان موافقت اولیه پکن را در زمینه موشکهای Dong Fen 21 بدست آورده است و همچنین قرار است چین پایگاه بزرگی در نزدیکی ریاض احداث کند.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...