نسخه چاپی

داود اوغلو استعفا داد

عکس خبري -داود اوغلو استعفا داد

نخست‌وزیر تركیه پس از عدم كسب اكثریت پارلمان توسط حزبش، از سمت خود استعفا داد ولی تا روی كار آمدن دولت ائتلافی و یا دولت اقلیت، بر سر كار باقی می‌ماند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «احمد داوداوغلو» نخست‌وزیر ترکیه پس از عدم کسب اکثریت آرای پارلمانی توسط حزب عدالت و توسعه، امروز سه‌شنبه از سمت خود استعفا داد.

بر اساس خبر رویترز، داود اوغلو تا روی کار آمدن دولت جدید بر سر کار باقی می‌ماند. داود اوغلو استعفای خود را پس از دیدار با «رجب‌طیب اردوغان» تقدیم وی و رئیس جمهور ترکیه هم این استعفا را قبول کرد.

شمارش آراء انتخابات بیست و پنجم پارلمان ترکیه نشان داد که 4 حزب عدالت و توسعه، جمهوری‌خواه خلق، جنبش ملی و دموکراتیک‌ خلق‌ به این پارلمان راه یافته‌اند.

حزب جمهوری‌خواه خلق با 132 کرسی در رتبه دوم، حزب جنبش ملی با 81 کرسی در رتبه سوم و حزب دموکراتیک خلق‌ها با 79 کرسی در رتبه چهارم قرار گرفت تا به این ترتیب پارلمان جدید ترکیه میزبان 4 حزب از 20 حزب شرکت‌‌کننده در انتخابات 7 ژوئن باشد.

حزب دموکراتیک خلق‌ها هم که نماینده کُردها به شمار می‌رود، موفق شد، با کسب 11 درصد آراء سرانجام موجب ورود کُردها به پارلمان شود.

نکته تلخ این انتخابات برای حزب حاکم عدالت و توسعه این است که در صورت اصرار بر تشکیل ائتلاف با احزاب بزرگ ناچار است در سیاست های داخلی و خارجی اش تجدید نظر کرده یا این سیاست ها را تعدیل نماید. با این وجود حزب عدالت و توسعه این شانس را دارد که در صورت در اختیار داشتن سهمی از نتایج این انتخابات توسط کاندیداهای مستقل با جذب کرسی های متعلق به نمایندگان مستقل از جهنم ائتلاف با رقیبان سرسخت بگریزد.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...