نسخه چاپی

ركورددار حبسِ انفرادی در آمریكا آزاد شد

عکس خبري -ركورددار حبسِ انفرادي در آمريكا آزاد شد

ركورددار حبسِ انفرادی در آمریكا آزاد شدقاضی دادگاهی در ایالت لوئیزیانای آمریكا حكم آزادی بی‌قید و شرط یك مرد 68 ساله را بعد از بیش از 40 سال حبسِ انفرادی، صادر كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، قاضی «جیمز برادی» همچنین محاکمه این مرد را برای سومین بار منع کرده چون به نظر وی چنین کاری ناعادلانه است.

«آلبرت وودفاکس» که 68 سال دارد از 18 آوریل 1972 در پی وقوع شورشی در یک زندان که باعث کشته شدن یکی از نگهبانان شد در زندان است.

وودفاکس که خود را بی‌گناه می‌دانست، دو بار برای قتل این نگهبان محاکمه شد اما حکم محکومیت او هر دو بار بعد از مدتی لغو شد.

با این حال یکی از سخنگویان دادستانی لوئیزیانا گفته است که دادستانی درخواست تجدیدنظر خواهد کرد تا مطمئن شود این قاتل در زندان می‌ماند و مجازات اعمالش را کاملا خواهد کشید.

وودفاکس که ابتدا به جرم مشارکت در سرقت مسلحانه زندانی شده بود از زمانی که به سلول انفرادی منتقل شده به جز یک دوره سه ساله که در بند عمومی بوده، بقیه مدت حبسش را در یک سلول 2 در 2.5 متر گذرانده است و از لای میله‌ها فقط می‌توانسته یک راهروی سیمانی را ببیند. بنا بر اسنادی که به دادگاه ارائه شده، او 23 ساعت در شبانه‌روز را در سلولش می‌گذرانده است و تنها روزی یک ساعت اجازه می‌یافت تا بیرون بیاید و به تنهایی در امتداد راهرویی که سلولش در آن قرار داشت قدم بزند.

این زندانی، سه بار در هفته اجازه داشت تا ورزش کند و محدودیت‌هایی نیز بر سایر حقوق او از جمله حق ملاقات، دسترسی به کتاب و متون حقوقی، حق کار و همچنین وسایل شخصی که مجاز به نگهداری بود اعمال می‌شده است.

وودفاکس یکی از سه نفری است که که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در زندان ایالتی لوئیزیانا در زندان انفرادی به سر می‌بردند و به «سه آنگولا» معروف بودند، چون این زندان در کنار مجتمعی واقع است که در دوران برده‌داری برای نگهداری برده‌ها استفاده می‌شد و به آنگولا معروف بود.

دو مرد دیگر به نام‌های «رابرت کینگ» و «هرمن والاس» هر دو در سال‌های 2011 و 2013 آزاد شدند. والاس در حالی که منتظر محاکمه بود، اندکی بعد از آزادی در گذشت. حکم محکومیت کینگ نیز لغو شد.

هر سه نفر بارها تاکید کردند که آنها برای جرمی که مرتکب نشده بودند زندانی شده‌اند و ادعا می‌کردند که قربانی بی عدالتی آشکار بوده‌اند.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...