نسخه چاپی

عروس‌هایی كه مهریه‌هاشان را بخشیدند

جشن ازدواج 220 زوج عضو هیئت خادم الرضا(ع) قم در شب نیمه شعبان برگزار شد كه با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش مهر، مراسم جشن ازدواج 220 زوج عضو هیئت خادم الرضا(ع) شامگاه چهارشنبه همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت امام زمان(عج) در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به همت کانون و هیئت خادم الرضا(ع) و با حمایت معاونت فرهگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد جشنواره فرهنگی دهه مهدویت برگزار شد.

دستندرکاران در محل جایگاه مراسم سفره عقد زیبا و بزرگی چیده و اطراف آن را هم با گل‌های زیادی تزیین کرده بودند.

بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی، کلیپی از جشن ازدواج زوج‌های جوان عضو کانون خادم الرضا(ع) در سال‌های گذشته پخش شد.

در ادامه مراسم نیز از زوج‌های جوان دعوت شد تا وارد سالن شوند که آن‌ها نیز در میان استقبال شرکت کنندگان و خانواده‌هایشان با دسته گل‌های زیبایی که در دست داشتند وارد محل برگزاری جشن شدند.

از چادرهای سفید عروس خانم‌ها و کت و شلوار نوی آقا داماد‌ها می‌شد فهمید که چیز زیادی از مراسم عقدشان نگذشته است.

در بخش بعدی برنامه، سنتی خواندن یکی از خوانندگان و چهچه زدنش حاضرین را به وجد و شعف آورد.

برنامه بعدی این مراسم برگزاری نمادین یک مراسم عقد بود که مجری برنامه هم در بین زوج‌های جوان از دوست خود دعوت کرد تا برای جاری شدن خطبه عقد به نمایندگی از زوج‌های دیگر بر سر سفره عقد حاضر شوند.

حجت الاسلام آقا میری مهریه عروس خانم را پرسید که اعلام کردند تعداد 14 سکه بهار آزادی است که وقتی بار اول و دوم حاج آقا از عروس وکالت خواست تا او را به عقد دائم آقای داماد در بیاورد حاضرین با صدا بلند فریاد می‌زدند که عروس رفته گل بچینه و گلاب بیاره! که بعد از سه بار تکرار عروس خانم با اجازه حضار بله را گفت.

در ادامه حجت الاسلام آقا میری خاطره‌ای از یکی از مراجعین برای مشاوره تعریف کرد و گفت: خانمی با دفتر مشاوره‌ام تماس گرفت و از بداخلاقی همسرش گله می‌کرد که من در جواب آن خانم روایتی از پیامبر(ص) خواندم که حضرت فرمودند، سه‌ گروه‌ از زنان هستند که‌ خداوند عذاب‌ قبر را از آنان‌ برطرف‌ کرده‌ و با فاطمه ‌زهرا(س‌) در قیامت‌ محشور می‌شوند که این سه دسته شامل زنی که در برابر غیرت شوهرش صبر کند، زنی که در برابر بداخلاقی‌ همسرش شکیبا باشد و زنی که مهریه‌اش را به شوهرش می‌بخشد.

بعد از اتمام سخنرانی حجت الاسلام آقا میری عروس خانمی که برای ایراد نمادین خطبه عقد به جایگاه آمده بود از مجری میکروفن خواست و گفت برای اینکه ما هم از همنشنیان حضرت زهرا(س) باشیم من مهریه خود را به همسرم بخشیدم.

بعد از آن هم تعداد زیادی از عروس خانم‌ها دیگر که در مراسم حضور داشتند اعلام کردند که مهریه‌های خودشان را بخشیدند که در این میان عروس‌هایی با مهریه‌های از 600 سکه تا 5 سکه وجود داشت.

مجری برنامه که از این اتفاق شگفت زده شده بود عنوان کرد امروز عروس‌ها مردانگی کردند و مهریه‌های خود را بخشیدند حالا در جمع داماد‌ها کسی هست که مهریه‌اش را دو برابر کند که کسی داوطلب برای انجام این کار نشد.

در بخش‌هایی از مراسم نیز متن خیر مقدم برای دکتر علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی بر روی پرده پشت جایگاه پخش شد در حالی که ایشان به این مراسم نرسیده بود.

حجت الاسلام عرب انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنان کوتاهی با تبریک به زوج‌های جوان به خاطر آغاز زندگی مشترکشان، ازدواج و تشکیل خانواده را مورد رضایت الهی دانست و از زوج‌های جوان خواست که با اعتماد و دوستی متقابل زندگی خوب و خوشی را داشته باشند.

زوج‌های جوان در پایان مراسم ضمن دریافت هدایای خود ازدست معاون استاندار قم و حمید ناطقی مدیر کانون و هیئت خادم الرضا(ع) در کنار سفره عقد حاضر شدند و عکس‌های یادگاری انداختند.

بعد از مراسم نیز زوج‌های جوان از نمایشگاه دستاوردهای کانون و هیئت خادم الرضا(ع) در 20 سال اخیر بازدید کردند.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...