نسخه چاپی

ارتفاع موج دریا در سواحل چابهار به 3،5 متر رسید

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع موج در سواحل چابهار متاثر از توفان حاره ای آشوبا كه از دیشب در جنوب استان آغاز شده، به 3.5 متر رسیده است.

به گزارش نما، علی ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توفان آشوبا اکنون در موقعیت جغرافیایی 61 درجه شرقی و 21،2 درجه شمالی در فاصله 500 کیلومتری چابهار جریان دارد و هسته مرکزی آن با سرعت 14 کیلومتر بر ساعت به سمت کشور عمان در حرکت است.

وی با بیان این که ارتفاع موج در سواحل سیستان و بلوچستان تحت تاثیر این توفان به حدود سه تا چهار متر می رسد، گفت: شب گذشته ارتفاع موج در سواحل چابهار به 3،5 متر رسید و اکنون سرعت وزش باد در این مناطق 80 کیلومتر بر ساعت است.

وی به صیادان و دریانوردان توصیه کرد، با توجه به شدت امواج در چند روز آینده از تردد شناورها و لنج های خود در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: متاثر از توفان آشوبا، برای نیمه جنوبی استان تا اوایل هفته آینده شرایط برای رشد ابر و در برخی نقاط رعد و برق، رگبار و تندباد فراهم است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی بارش های رگباری از شهروندان جنوب استان تقاضا می شود از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیرهایی که احتمال جریان یافتن سیلاب در آنها وجود دارد، خودداری کنند.

ملاشاهی گفت: توفان آشوبا برای سه روز آینده تداوم دارد و پس از برخورد با سواحل عمان و خشکی از شدت آن کاشته شده و به تدریج از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به توفان 115 کیلومتری روز گذشته منطقه سیستان که غلظت گرد و غبار را به 26 برابر حد مجاز و هشت برابر حد بحرانی رساند، افزود: از شدت توفان در منطقه کاسته شده اما آسمان بیشتر نقاط استان تحت تاثیر توفان غبار آلود است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از فردا از غلظت غبار در آسمان استان کاسته می شود و بار دیگر از روز یکشنبه هفته آینده باد شدید همراه با گرد و خاک منطقه سیستان را فرا خواهد گرفت.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...