نسخه چاپی

كفاشیان: كی‌روش را از هواپیما ترسانده بودند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در واكنش به انتخابات سفر روز گذشته كاروان تیم ملی ایران به ازبكستان گفت: هواپیما نقص فنی نداشت و مشكل مالی در كار نبود، فقط كی‌روش را ترسانده بودند.

به گزارش نما، علی کفاشیان درباره اتفاقات روز گذشته مبنی بر تأخیر پرواز کاروان تیم ملی ایران به تاشکند تأکید کرد: ما برای اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان با شرایط مطلوب‌تری سفرهای برون‌مرزی خود را انجام بدهند برنامه‌ریزی کردیم. اگر قرار بود روز گذشته کاروان تیم ملی از فرودگاه امام خمینی(ره) راهی ازبکستان شود حداقل سه ساعت در مسیر معطل می‌شدند و پس از طی مراحل اداری نیز در مجموع 5 ساعت معطلی را در فرودگاه سپری می کردند. بر همین اساس با رایزنی‌هایی که داشتیم هماهنگ کردیم تا پرواز تیم ملی از فرودگاه مهرآباد انجام گیرد.

وی افزود: در فرودگاه مهرآباد شرایط مناسب بود فقط انجام کارهای اداری برای پرواز با یک ساعت تأخیر همراه شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این سؤال که شایعه شده سرمربی تیم ملی اعلام کرده به دلیل نقص فنی هواپیما یا شاید هم مشکلات مالی حاضر نبود سوار آن هواپیما شود اظهار داشت: خیر، هیچ نقص فنی و مشکل مالی در کار نبود،‌ پروازی که برای تیم ملی هماهنگ کردیم روزانه چند بار خطوط هوایی مختلف را طی می‌کند پس این نقص فنی کاملاً کذب است. به نظر من از نظر روانی یک عده کی‌روش و کاروان تیم ملی را ترسانده بودند. شنیده‌ام که یک نفر به کی‌روش این موضوع کذب را اطلاع داده در حالی که نباید فراموش کنیم که عُمر دست خداست و نباید از چنین صحبت‌هایی ترسید.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که کی‌روش معتقد است شرایط برای تیم امید مطلوب‌تر از وضعیت تیم ملی بزرگسالان برای برگزاری اردوهاست، گفت: خیر اینطور نیست این روزها تیم امید ما در اردوی استانبول به سر می‌برد همین شرایط را ما برای تیم ملی بزرگسالان فراهم کردیم اما کی‌روش مخالف برگزاری تیم ملی در استانبول بود. او از ما خواست که در یک شهر دیگر از ترکیه اردو برگزار کنیم که پس از ارزیابی ما مشخص شد که اردوی تیم ملی در استانبول 6 برابر برای فدراسیون هزینه دارد به همین دلیل ما هم به سرمربی تیم ملی گفتیم که نمی‌توانیم خارج از استانبول اردویی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: ما نباید فراموش کنیم که این روزها برگزاری اردو در برخی از نقاط ترکیه به مراتب حتی ارزان‌تر از اردوهای داخلی است. بنابراین مشکلی وجود نداشت اما خود کی‌روش مخالف این امر بود.

وی در واکنش به این سؤال که گفته می‌شود سید رضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال قهر کرده، گفت: خیر قهری در کار نیست ما جلسه‌ای که با افتخاری داشتیم آنها اعلام کردند که تیم ملی اکنون آماده نیست و شرایط خوبی برای حضور در تورنمنت دوستانه پرتغال ندارد و بر همین اساس تصمیم گرفته شد که تأسیسات دریایی راهی این دیدارها شود که آنها نیز حاضر نشدند با توجه به اتفاقات رخ داده جمع‌بندی که شد این بود که فعلاً تیم ملی نیازی به اردو ندارد و به همین دلیل موقتاً‌ تعطیل شد. فراموش نکنیم که برنامه‌های تیم ملی فوتسال تنظیم شده است و به زودی با تیم‌های ملی روسیه، ایتالیا و ... بازی خواهیم کرد.

کفاشیان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال نیز تأکید کرد: فعلاً محمد ناظم‌الشریعه مسئله را پیگیری می‌کند اما به زودی سرمربی تیم ملی ایران نیز مشخص خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره اینکه در انتخابات بعدی فیفا آیا از میشل پلاتینی حمایت خواهد کرد یا نه،‌ اظهار داشت: ما هیچکس را از حالا نمی‌توانیم بگوییم که مورد انتخابمان است و به او رأی خواهیم داد. اول باید صبر کنیم تا ببینیم برای دور جدید انتخابات فیفا چه کسانی نامزد می‌شوند. برنامه‌هایشان را مرور خواهیم کرد سپس با یک جمع‌بندی کلی و نهایی به نامزد مورد نظر رأی خواهیم داد.

وی در واکنش به این سؤال که تا چه حد از پلاتینی شناخت دارد، گفت:‌ او که پسرخاله من نیست که بگویم کامل می‌شناسمش، آشنایی نسبی با پلاتینی در چند سال اخیر که رفت و آمد داشتم به فیفا به دست آورده‌ام اما رأی و حمایت ما از نامزد فیفا به صورت قاره‌ای است،‌یعنی پس از جمع‌بندی با فدراسیون مختلف در قاره آسیا رأی خود را خواهیم داد پس حمایت از یک کاندید را به صورت قاره‌ای خرجش می‌کنیم نه فرد.

کفاشیان از دیدار دوستانه‌اش با محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان سخن گفت و اظهار داشت: واقعاً‌ در مجمع نشست خوبی با وزیر ورزش داشتیم و او در صحبت‌هایش نشان داد که همچنان حامی تیم ملی ایران است.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...