نسخه چاپی

هوای سیستان فوق بحرانی است

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان به لحاظ وجود ریزگردها شرایط فوق بحرانی را دارد و كماكان محیط زیست به این موضوع بی‌توجه است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان به لحاظ وجود ریزگردها شرایط فوق بحرانی را دارد و کماکان محیط زیست به این موضوع بی‌توجه است.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگویی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: مردم زابل در 48 ساعت گذشته شرایط بد آب و هوایی و زیست محیطی را بار دیگر تجربه کردند.

وی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا در سیستان طی دو روز گذشته به حدی بود که بسیاری شهروندان سیستانی با مشکل تنفسی مواجه شدند.

حسینی ضمن ابراز گلایه از سازمان محیط زیست گفت: تا زمانی که دریاچه هامون احیا نشود ریزگردها در این منطقه باقی خواهند ماند.

نماینده مردم زابل اظهار کرد: بیمارستان‌های منطقه دیگر جوابگوی مردم نیست، بروز بیماری‌های تنفسی، ریوی، چشمی، آسم و سل مردم را به سطوح آورده و باعث خالی شدن روستاها شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک زابل با بیان اینکه بادهای 120 روزه در سیستان شروع شده است، گفت: وزش طوفان و گرد و خاک زابل در دو روز گذشته با سرعت 115 کیلومتر بر ساعت میزان شعاع دید افقی در منطقه فرودگاهی زابل را به کمتر از 100 متر رسانده و سبب کاهش شدید کیفیت هوا شده است.

عابدی گفت: کیفیت هوا در شهرهای شمالی استان در شرایط بحرانی و خطرناک قرار گرفته به‌طوری‌که میزان غلظت ذرات معلق در هوای این منطقه به 3924 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 25 برابر حد مجاز رسیده است.

۱۳۹۴/۳/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...