نسخه چاپی

تلاش قطر برای جلوگیری از یك سقوط تاریخی

در حالیكه احتمال لغو میزبانی قطر و روسیه از جام جهانی فوتبال روز به روز افزایش پیدا می‌كند، رسانه‌های جهان شاهد تلاش بی‌اساس قطر برای تغییر میزبانی از سال ۲۰۲۲ به ۲۰۱۸ هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز با استناد به تحلیل مستند وب سایت خبری - تحلیلی اوپینیون انگلیس از تلاش قطر برای کسب امتیاز میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ خبر داده و نوشته است: قطری‌ها خیلی خوب می‌دانند که آمریکا و اروپای غربی مشکلی با فساد همیشه رایج در فیفا نداشته و ندارند اما بابت اعطای میزبانی جام جهانی به روسیه بسیار عصبانی شدند، روسیه در تحریم آمریکا و اروپا به سر می‌برد و هر چند این یک تحریم دو سویه است اما میزبانی مسکو در جام جهانی ۲۰۱۸ برای آمریکا غیرقابل باور و تحمل است، میزبانی که طی آن تمام دنیا توجه خود را معطوف روسیه خواهد کرد، میزبانی که طی آن قدرت پوتین خود و کشورش را بیش از پیش به رخ دنیا خواهد کشید. به همین دلیل است که قطر پیشدستی کرده و برای آنکه قربانی این فضای غبارآلود شود و در میان جنگ بزرگان به فراموشی سپرده شود به سراغ میزبانی ۲۰۱۸ رفته است.

نویسنده متن منتشر شده در رویترز بر این باور است که نمی‌شود میزبانی یکی از دو کشور روسیه و قطر گرفته و دیگری تبرئه شود، رشوه در فیفا یا اثبات شده و یا در حد یک شایعه باقی مانده است، حالت سومی در این میان نیست و قطر و روسیه باید پاسخگوی یک اتهام مشترک باشند.

قطر ادعا کرده که تا سال ۲۰۱۸ هشت ورزشگاه خود را آماده می‌کند. احتمال این که میزبانی از روسیه به خاطر مسائل به وجود آمده بین اوکراین و این کشور گرفته شود، بعید است. قطری‌ها در این باره تاکید کردند: این اتفاق نمی‌افتد اما اگر این چنین شد ما آماده میزبانی هستیم.

۱۳۹۴/۳/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...