نسخه چاپی

ظرفیت جدید تمتع برای تهرانی‌ها اعلام شد

رییس سازمان حج و زیارت از وجود ظرفیت خالی محدود در كاروان‌های حج استان تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سعید اوحدی با بیان اینکه معاینات زائران حج تمتع از 10 روز پیش در سراسر کشور آغاز و در استان تهران معاینات تقریبا به صورت کامل انجام شده است افزود: بر اساس نظر پزشکان متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت، تعدادی از زائران به علت نداشتن توانایی جسمی لازم برای انجام مناسک حج، به توصیه پزشکان از سفر منع شده اند که در پی این موضوع در استان تهران ظرفیتی حدود دو کاروان به وجود آمده است.

وی گفت: براین اساس متقاضیان تهرانی که دارای فیش اولویت دار تا تاریخ 85/01/31 هستند می‌توانند برای نام نویسی در کاروان‌ها اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه این ظرفیت‌ها صرفا برای زائران استان تهران است افزود: بر اساس هماهنگی با اداره کل حج و زیارت استان تهران متقاضیان دارای فیش اولویت‌دار، تا پایان خرداد برای مراجعه و نام‌نویسی در کاروان‌ها فرصت دارند و اگر باز هم ظرفیت خالی وجود داشته باشد، در اوایل ماه مبارک رمضان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی افزود: از ویژگی‌های خوب حج امسال این است که برای نخستین بار اعزام زائران مدینه قبل حدود 10 تا 12 درصد نسبت به پارسال افزایش دارد یعنی حدود 62 درصد از متقاضیان به صورت مدینه قبل مشرف می‌شوند.

وی گفت: پروازهای تمتع از اول شهریور آغاز می‌شود و نخستین پرواز به مقصد مدینه منوره انجام خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در هفته‌های گذشته شاهد افزایش تقاضای سفر به اعتاب مقدسه بوده ایم، به همین علت سازمان حج و زیارت در قالب برنامه‌ریزی جدید برای نخستین بار برنامه سفر ماه مبارک رمضان را آماده کرد.

اوحدی گفت: با توجه به مدیریت خوبی که در حوزه قیمت‌گذاری صورت گرفته است امسال توانستیم قیمت‌های سفرهای عتبات ماه مبارک رمضان را تا 15 درصد کاهش بدهیم.

وی افزود: برنامه‌های ماه مبارک رمضان بسته‌های 14 و 23 شبه است تا زائران برای روزه داری با مشکل روبرو نشوند.

اوحدی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد محدودی ظرفیت خالی در کاروان‌های عتبات ماه مبارک رمضان وجود دارد و متقاضیانی که در ماه مبارک رمضان قصد تشرف به عتبات عالیات دارند می‌توانند برای نام نویسی به سامانهwww atabat.org.irمراجعه کنند.

وی گفت: بسته‌های سفر ماه مبارک رمضان شامل زیارت نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین است.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...