نسخه چاپی

اوباما دستور اعزام 450 نظامی به عراق را صادر كرد

كاخ سفید اعلام كرد كه رئیس جمهور آمریكا دستور اعزام ۴۵۰ نظامی به عراق برای آموزش نیروهای این كشور برای مقابله با داعش را صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام 450 نظامی به عراق برای آموزش نیروهای این کشور برای مقابله با داعش را صادر کرد.

کاخ سفید تاکید کرد که این تصمیم با هدف تقویت توانایی نیروهای عراقی و عملکرد آنها در میدان نبرد بوده و نیروهای اعزامی به عراق هرگز در نبردهای زمینی مشارکت نخواهند کرد.

همچنین ساعتی پیش یکی از مقامات آمریکایی گفت که ماموریت جدید ارتش آمریکا در عراق و در استان الانبار بر همگرایی نیروهای عراقی و قبایل سنی تمرکز خواهد داشت.

در یک تغییر عمده در نبرد علیه داعش، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تأسیس یک پایگاه نظامی جدید در استان الانبار عراق و اعزام 400 مربی نظامی آمریکایی برای کمک به نیروهای عراقی به منظور بازپس‌گیری شهر الرمادی است.

هرچند تصمیم نهایی تاکنون از سوی کاخ سفید اعلام نشده است، اما این طرح حاصل ماه‌ها بحث و بررسی در مورد این بود که طرح‌های بازپس‌گیری دیگر شهر عراق، موصل، در مراحل اولیه نبرد نظامی علیه داعش باید چگونه باشد.

مقامات آمریکایی عنوان داشته‌اند که انتظار می‌رود الرمادی به نقطه تمرکز یک مبارزه طولانی‌مدت برای بازپس‌گیری شهر موصل - که در مرحله بعدی و تا سال 2016 صورت نمی‌گیرد - تبدیل شود.

در همین حال فرماندهی مرکزی آمریکا تأکید کرده است که بازپس‌گیری شهر موصل تا حد زیادی به تلاش‌ها در زمینه آموزش دوباره ارتش عراق بستگی دارد، پروسه‌ای که به کندی آغاز شده است.

برخی مقامات عراقی نیز فکر می‌کنند که برنامه‌ریزی‌ها برای بازپس‌گیری موصل غیرواقع‌گرایانه است.

در حال حاضر، طرح جدید آمریکا که در انتظار تأیید از سوی کاخ سفید است، به دنبال استفاده از پایگاه «التقدم» در نزدیکی شهر «حبانیه» در استان الانبار عراق به عنوان یک مرکز آموزش نظامی از سوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا است.

آلیستر باسکی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که دولت این کشور به تسریع آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی عراق امیدوار است که «شامل گزینه اعزام مربیان بیشتر» است. ایالات متحده هم‌اکنون حدود 3000 نیرو شامل مربی و مشاور نظامی در عراق مستقر کرده است. اما اقدامات مدنظر کاخ سفید از سوی منتقدان به عنوان تصمیمات نیمه‌کاره توصیف شده‌اند زیرا به دنبال گسترش نقش نیروهای آمریکایی همچون استفاده از دیده‌بان‌ها برای هدایت حملات هوایی نیست.

۱۳۹۴/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...