نسخه چاپی

شبكه من وتو: این گونه ازدواج نكنید!

كارشناس شبكه من و تو كه بارها ازدواج سنتی را مخالف روابط آزاد دختر و پسر دانسته بود این بار نیز با فرافكنی به انتقاد از ازدواج ایرانیان پرداخت.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، کارشناس شبکه من وتو در مورد ازدواج سنتی در ایران گفت: «ازدواج سنتی یعنی اینکه خانواده ها دختر خوب، خانم و خوش هیکل انتخاب و به پسرشان معرفی می کنند. بعد به خواستگاری می روند و دختر باید چای بیاورد و پسر به آن قد وبالای دختر نگاه کند. اگر [پسر] پسندید و دختر هم پسندید جواب را می گیرند.»

کارشناس زن شبکه من وتو که به شدت ازدواج سنتی را مورد انتقاد قرار می داد در ادامه از زبان پسری که خانواده اش دختری را برای ازدواج انتخاب کرده است گفت: «زمانی که خانواده برای من [همسر] انتخاب می کند و تصمیم می گیرند یعنی آن قدر که به ظاهر اهمیت می دهند به طرز تفکر و اخلاق اهمیت نمی دهند. من در حقیقت به خودم ظلم می کنم که اجازه می دهم خانواده برای من تصمیم بگیرند و دختر انتخاب کنند.»

البته این کارشناس توضیح نداد که اگر خانواده های ایرانی علاوه بر ظاهر دختر، به خوبی و خانم بودنش هم توجه می کنند پس چگونه مدعی است که به اخلاق و به قول خودش طرز تفکر اهمیت نمی دهند؟

وی که با فرافکنی تلاش می کرد ازدواج مرسوم ایرانیان را یک فرهنگ غلط معرفی کند در پایان گفت: «اگر قرار است دیگری برای من انتخاب بکند برای اینکه بزرگ ترین تصمیم زندگی من و نسل آینده ام را دیگری می گیرد این اشکال به وجود می آید که آیا من می توانم در آینده، [با همسرم] زندگی بکنم؟!»

گفتنی است، کارشناس شبکه من وتو با فرافکنی تلاش می کند اینگونه القا کند که جوانان ایرانی با ازدواج سنتی هیچ اختیاری از خود ندارند و مجبورند نظر خانواده هایشان را قبول کنند. این در حالی است که آن ها کاملا در پذیرش انتخاب خانواده شان آزادند. حتی جوانان ایرانی ممکن است دختری را به خانواده معرفی کنند و خانواده ها نیز طبق نظر فرزند پسرشان به خواستگاری دختر مورد علاقه او بروند.

البته این کارشناس به دلیل اینکه ازدواج سنتی با روابط آزاد و خارج از عرف و شرع هیچ سنختی ندارد آن را به باد انتقاد گرفته است. وی پیش از این نیز که سنگ بی بندوباری و فساد اخلاقی غرب را به سینه می زد و در قالب نظرات کارشناسی در مورد روابط آزاد دختر و پسر به ارائه راهکار می پرداخت، ضمن تلاش برای معرفی جامعه غرب به عنوان الگوی جوانان ایرانی، از اینکه خواستگاری مرسوم ایرانیان اجازه روابط آزاد دختر و پسر و خارج از عرف را نمی دهد به شدت انتقاد کرده بود.

در پایان از این کارشناس -که نگران جوانان ایرانی است که آیا می توانند با همسری که خانواده شان انتخاب می کنند زندگی کنند یا خیر- باید پرسید چرا بر اساس آمارهای ارائه شده نرخ طلاق در قرن بیستم در بسیاری از کشورهای غربی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است؟

شایان ذکر است، پروفسور محسن بازرگان، رئیس هیئت علمی دانشگاه پزشکی لس آنجلس آمریکا دو هفته گذشته در گفتگو با مهر در مورد بحران طلاق در آمریکا گفت: «در آمریکا و کانادا نرخ طلاق برای اولین ازدواج حدود 50 درصد است. یعنی اینکه نیمی از ازدواج های اول مرد و زن به جدایی منجر می شود.»

البته باید گفت متاسفانه جامعه ما نیز هر مقدار که از فرهنگ ایرانی اسلامی خود فاصله می گیرد و به جامعه غربی شباهت بیشتری پیدا می کند به بلاها و گرفتاری های آن جوامع بیشتر دچار می شود و کانون گرم و مستحکم خانواده ایرانی، متزلزل و سرد می شود.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...