نسخه چاپی

حمایت یهودیان آمریكا از توافق هسته‌ای با ایران

نتایج یك نظرسنجی در بین جامعه آمریكا نشان داد كه 59 درصد از یهودیان این كشور تأكید كردند كه از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 حمایت می‌كنند و 61 درصد از شركت‌كنندگان در نظرسنجی هم معتقدند كه آمریكا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، طبق نتایج نظرسنجی موسسه «جی استریت» که روز چهارشنبه (دیروز) منتشر شد، 59 درصد از یهودیان آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) حمایت می‌کنند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» گزارش کرد، در حالیکه چند هفته تا مهلت 30 ژوئن برای رسیدن طرفین مذاکره‌کننده ایران و 1+5 به توافق جامع هسته‌ای زمان باقی مانده است، موسسه نظرسنجی جی استریت در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافت که 59 درصد از یهودیان آمریکا از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند.

در ماه آوریل، در یک نظرسنجی که توسط شبکه «سی ان ان» صورت گرفته بود، 53 درصد از مردم آمریکا از چنین توافقی حمایت کرده بودند.

در نظرسنجی جی استریت، یکهزار یهودی آمریکایی در بازه زمانی 31 ماه مه تا 3 ژوئن (10 الی 13 خردادماه) شرکت کرده بودند.

طبق نتایج این نظرسنجی، 78 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق تأکید کردند از توافقی حمایت می‌کنند که شامل بازرسی‌های سرزده از تأسیسات هسته‌ای ایران شود و غنی‌سازی اورانیوم را در سطحی پایین‌تر از آنچه برای ساخت سلاح هسته‌ای لازم است، نگاه دارد.

این نظرسنجی همچنین دریافت که 56 درصد از یهودیان آمریکا از عملکرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا رضایت دارند و 44 درصد نیز از عملکرد وی ناراضی هستند. با اینحال 61 درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند تصریح کردند که آمریکا در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

طبق نتایج این نظرسنجی اگر در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، «هیلاری کلینتون» بعنوان نامزد دموکرات‌ها در مقابل «جب بوش» نامزد جمهوری‌خواهان قرار گیرد، 68 درصد از یهودیان آمریکایی از وی حمایت می‌کنند و این در حالی است که تنها 30 درصد از یهودیان آمریکایی اعلام کردند که از جب بوش حمایت می‌کنند.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...