نسخه چاپی

یك آمریكایی در سوریه كشته شد

شبكه خبری ان بی سی در انتشار این خبر به اظهارات چند مسئول محلی كرد سوریه كه در توئیتر و فیسبوك منتشر شده است و همچنین سخنان مادر این شهروند آمریكایی استناد كرد.

به گزارش نما به نقل از صدا و سیما، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از کشته شدن یک تبعه این کشور در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جفری راتکه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته این خبر را اعلام کرد اما مشخص نکرد که آیا این آمریکایی همان فردی است که بنا به اعلام برخی رسانه ها از جمله یک شبکه تلویزیونی آمریکا، در کنار شبه نظامیان کرد برضد گروه افراط گرای داعش جنگیده و کشته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا فقط به گفتن این مطلب بسنده کرد که یک تبعه آمریکایی به نام کیت برومفلد Keith Broomfield در درگیریهای سوریه جان خود را از دست داده است.

راتکه که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می گفت از دادن هر گونه اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط و تاریخ کشته شدن این آمریکایی در سوریه خودداری کرد.

شبکه خبری تلویزیون ان بی سی آمریکا پیش از این از کشته شدن یک آمریکایی به نام برومفلد در سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که وی در مناطق شمالی و شمال شرقی سوریه در صفوف quotation mark واحدهای حمایت از خلق quotation mark که یک گروه شبه نظامی کرد است، با گروه افراط گرای داعش می جنگید.

شبکه خبری ان بی سی در انتشار این خبر به اظهارات چند مسئول محلی کرد سوریه که در توئیتر و فیسبوک منتشر شده است و همچنین سخنان مادر این شهروند آمریکایی استناد کرد.

هیچ منبعی مشخص نکرده است که برومفلد آمریکایی که سی و شش سال داشت و از اهالی ایالت ماساچوست در شمال شرقی آمریکا بود، در چه تاریخی در سوریه کشته شده است.

مقامات دولت آمریکا اذعان کرده اند که نزدیک به یکصد تن از اتباع این کشور به صفوف گروه افراط گرای داعش در سوریه و عراق پیوسته اند و برخی هم در کنار دیگر گروههای شبه نظامی و مسلح با داعش مبارزه می کنند. دولت آمریکا به شدت تلاش می کند اتباع خود را از رفتن به عراق و سوریه برای شرکت در مناقشات مسلحانه این دو کشور بازدارد.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...