نسخه چاپی

7میلیون ایرانی بدون یارانه

دبیر كمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با مصوبه مجلس قرار است یارانه ۷ میلیون ایرانی با هدف كمك به محرومان و رفع چهره فقر از جامعه حذف شود.

به گزارش نما به نقل از جنوب نیوز، مصطفی افضلی‌فرد ديشب در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد:‌ توانمندی‌های قرارگاه سازندگی سپاه بر هیچ کسی پوشیده نیست، به طوری که یکی از اصلی‌ترین اهداف نظام اسلامی ما نیز توجه به همین مسئله است.

وی، ترس و واهمه استکبار جهانی را از دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای پاک به عنوان جایگزین اقتصاد نفتی، یادآور شد و افزود: نظام غرب از اینکه جمهوری اسلامی ایران بتواند با توانمندی، پیشرفت و کار‌آمدی خود بتواند در بخش هسته‌ای نظام اقتصادی غرب را متزلزل کند همچنان در مذاکرات هسته‌ای کارشکنی کرده و دنبال سنگ‌اندازی هستند در حالی که این حرکت‌ها نمودی از موفقیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشد اقتصادی کشورمان به وضعیت نامطلوب و منفی رسیده و دولت قول داده در سال جاری رشد اقتصادی کشور را به مثبت ۰.۵ درصد برساند، گفت: در کنار توجه به رشد اقتصادی و گذر از تحریم‌ها باید به این بیندیشیم تا تحریم‌های دشمن به نقطه ناکار‌آمد برسد به طوری که بسیاری اذعان دارند تحریم‌ها حتی تا ۳۰ درصد نتوانسته در اراده و حرکت این ملت تاثیر‌گذار باشد.

افضلی‌فرد به وضعیت معیشتی نامناسب مردم و عمق محرومیت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: محرومیت‌زدایی از اهداف جدی قرارگاه سازندگی است و این حرکت می‌تواند فقر را از بین برده و پیامدهای آن را به حداقل برساند.

وی با یادآوری اینکه در دین اسلام فقر اسباب دین‌گریزی و همچنین ضربه زدن به اعتقادات معرفی شده است، بیان کرد: اگر در اسلام زکات با نماز آمده است نشان از ارتباط عمیق اقتصاد با اعتقاد است.

احداث بخشی از راه‌آهن اردبیل به قرارگاه خاتم‌الأنبیا سپرده می‌شود

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به مصوبه مجلس شورای اسلامی در قالب قانون ضد رکود و قانون حمایت از اقشار آسیب‌پذیر اشاره کرد و ادامه داد: دولت ملزم شده است تا یارانه ۷ میلیون نفر از ایرانیان پردرآمد را حذف کند که ما این کار را در راستای توجه بیشتر به محرومان جامعه می‌دانیم.

افضلی‌فرد ضرورت جذب سرمایه‌گذاری‌ها و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی را در برطرف کردن چهره محرومیت‌ها یادآور شد و عنوان کرد: طرح حمایت از ساماندهی مساجد به تصویب مجلس رسیده و این خود توجه بیشتر را به ساخت مساجد و بهسازی این مکان‌ها افزون‌تر می‌کند تا طراحان شهرک‌ها و مجموعه‌های مسکونی به ساخت مسجد و جانمایی آن اهمیت دهند.

وی در پایان با قدردانی از همکاری قرارگاه خاتم‌الأنبیا در ساخت فاز سیکل ترکیبی نیروگاه سبلان اردبیل، گفت: قرار است بخشی از عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل نیز به این قرارگاه واگذار شود.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...