نسخه چاپی

ایران در خانه ازبكستان پیروز شد

تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه مقابل ازبكستان به برتری رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی ایران عصر امروز (پنجشنبه) از ساعت 17:30 به وقت تهران طی دیداری تدارکاتی در ورزشگاه اختصاصی بنیادکار به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان کی‌روش به پایان رسید. کارلوس کی‌روش تیمش را در هر دو نیمه این بازی با ترکیبی تقریباً متفاوت به میدان فرستاد و همین کار راهم سرمربی تیم ملی ازبکستان انجام داد.

تیم ملی ایران بازی مقابل ازبکستان را با ترکیب زیر آغاز کرد:
علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محمدحسن کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، رضا قوچان‌نژاد و مهدی طارمی.

دقیقه 7: پاس عرضی تند و تیز طارمی از جناح راست در محوطه شش قدم دروازه ازبکستان به قوچان‌نژاد رسید اما او نتوانست از این فرصت بهره ببرد و ضربه‌اش از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 20: سردار رشیداف از روی ضربه ایستگاهی از فاصله تقریباً 20 متری دروازه ایران را تهدید کرد که علیرضا حقیقی ضربه او را به اوت فرستاد.

دقیقه 23: کرنر ارسالی بازیکن ازبکستان از جناح راست ایران در چند رفت و برگشت، مهاجم ازبک‌ها را در محوطه جریمه ایران صاحب فرصت خیلی خوبی کرد اما ضربه او راهی اوت شد.

دقیقه 34: فرار تند و تیز وحید امیری از جناح چپ ایران و پاس عرضی او به داخل محوطه جریمه ازبکستان حاصلی را برای تیم ملی نداشت.

دقیقه 35: شوت عالی کنعانی‌زادگان از پشت محوطه جریمه تیم ازبکستان به سختی توسط دروازه‌بان این تیم دفع شد و شجاعی نتوانست از توپ برگشتی به خوبی استفاده کند.

دقیقه 36: ضربه سر مهاجم شماره 18 ازبکستان زخیر کوزی‌بویف از کنار دروازه حقیقی به اوت رفت.

دقیقه 38: بازیکن شماره 18 ازبکستان با حقیقی تک به تک شد اما ضربه او توسط این دروازه‌بان دفع شد. حقیقی حتی ضربه برگشتی رشیداف را در این صحنه به کرنر فرستاد تا دروازه ایران را در نیمه اول بسته نگه داشته باشد.

نیمه دوم:

دقیقه 47: شوت محکم خسرو حیدری از کنار دروازه تیم ازبکستان به اوت رفت.

دقیقه 62: رشیداف این بار یک تنه به خط دفاع ایران زد و بعد از کمی حرکت با توپ، ضربه‌اش از کناره دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 63: میلاد محمدی جایگزین سعید عزت‌اللهی شد.

دقیقه 64: رشیداف با فرار تند و تیز خود و پس از جا گذاشتن حاج‌صفی و منتظری با حقیقی تک به تک شد اما ضربه‌اش را با بی‌دقتی از بالای دروازه به اوت زد.

دقیقه 68: ضربه سرگئی‌اف از درون محوطه هجده قدم ایران بار دیگر حقیقی را به نشان دادن واکنش مجبور کرد.

دقیقه 70: کرنر ارسالی ازبک‌ها از جناح راست ایران توسط مدافع پیش‌تاخته با پشت سر می‌رفت درون دروازه حقیقی قرار بگیرد که ترابی از روی خط دروازه این توپ را برگشت داد.

دقیقه 72: خسرو حیدری فراری سریع از جناح راست داشت و پاس عرضی او می‌رفت با اشتباه مدافع ازبکستان به گل تبدیل شود که این توپ از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 75: همکاری خوب ترابی و آزمون، تیم ایران را صاحب موقعیت خوبی کرد که ضربه آزمون درون محوطه شش قدم ازبکستان به پای حیدری برخورد کرد و متوقف شد!

دقیقه 86: ارسال دقیق حیدری از جناح راست با ضربه زیبای شریفی می‌رفت به گل تبدیل شود که نستراف به زیبایی این توپ را برگشت داد.

دقیقه 3+90: مهدی ترابی از جناح چپ ایران به زمین ازبکستان فرار کرد و پس از به هم ریختن نظم دفاع تیم میزبان با یک شوت محکم از درون محوطه جریمه دروازه نستروف را باز کرد.

ترکیب تیم ملی در نیمه دوم: علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، محمدحسن کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، وریا غفوری، خسروحیدری، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سردار آزمون و مهدی شریفی

تیم ملی فوتبال کشورمان همچون بازی رفت از مرحله انتخابی جام جهانی 2014 ازبکستان را در دقایق پایانی شکست داد. در آن مسابقه نیز تیم ایران با گل محمدرضا خلعتبری که در دقایق تلف شده بازی به ثمر رسید، موفق به شکست ازبک‌ها شد.

نکته قابل تأمل در بازی امروز عملکرد خوب بازیکنان جوانی چون کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، سعید عزت‌اللهی و ... بود که در نخستین بازی ملی خود کی‌روش و اهالی فوتبال ایران به آینده تیم ملی امیدوار کردند.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...