نسخه چاپی

خبر CNN از نگرانی های جدید تل‌آویو

زیان ناشی از تحریم محصولات رژیم صهیونیستی باعث شده است دولت اسرائیل و حامیان صهیونیسم در سراسر دنیا برای مقابله با آن به تكاپو بیفتند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی سی ان ان خبر داد: جنبش موسوم به BDS، جنبش تحریم و منع سرمایه گذاری در اسرائیل که به تازگی موفقیت هایی نیز به دست آورده است می گوید تا زمانی که دولت اسرائیل به قوانین بین المللی پایبند باشد و حقوق مردم فلسطین را رعایت کند، به هدف قرار دادن صنایع اسرائیلی ادامه خواهد داد. این در حالی است که صنایع اسرائیلی و حتی نخست وزیر کابینه اسرائیل نیز تلاش می کند با این حرکات مقابله کند.
عمر برغوثی که این جنبش را یک دهه پیش شروع کرد، هدف این جنبش را واداشتن اسرائیل به پایان دادن به تبعیض علیه مردم فلسطین می داند. این جنبش فعالانی در کشورهای مختلف دارد و دهها هزار نفر در رسانه های اجتماعی آن را دنبال می کند. وی دولت راستگرای نتانیاهو و سیاست های آن را از جمله موفقیت های این جنبش می داند.
عمر برغوثی می گوید : اسرائیل اگر چه دیرهنگام، ولی دریافته است که این جنبش به عنوان یک جنبش حقوق بشری براساس قوانین بین المللی، جنبشی بسیار جدی است که کاری نیز به خشونت ندارد و بسیار نیز موثر عمل کرده است.
از دیگر سو ثروتمندان یهودی ساکن آمریکا نیز اعلام کرده اند با چنین جنبشی مقابله می کنند؛ هیم سابان، از حامیان اسرائیل در گفتگو با کانال 2 اسرائیل گفت این شروع کار است و هر شرکتی که بخواهد تجارت در اسرائیل را تحریم کند، با اقدامی که ما انجام می دهیم، بایست در کار خود تأمل کند و پیامدهای اقدام خود بیاندیشد.
از دیگر سو، سیاستمدارن اسرائیلی نیز می خواهند علیه اسرائیل متحد شوند؛ بنیامین نتانیاهو گفته است علیه این گروه وارد عمل می شود، نیروی خود را در سراسر دنیا جمع می کند تا علیه دروغ پردازی های این گروه عمل کند.
مخالفان جنبش بی دی اس می گویند برغوثی و حامیان وی نژادپرستانه و یهود ستیزانه عمل می کنند؛ اتهام هایی که برغوثی آنها را مردود می داند. وی می گوید این کار را نباید با حمله به افراد براساس هویت آنان اشتباه گرفت. ما نهاها و نه افراد را هدف قرار می دهیم.
بررسی های اخیر موسسه رند نشان می دهد اقتصاد اسرائیل از بی دی اس و دیگر جنبش های غیر خشن، پانزده میلیارد دلار زیان دیده است. این بررسی ها نشان می دهد چنین حرکت هایی، دو و نیم میلیارد دلار نیز به اقتصاد فلسطینی ها زیان وارد کرده است، زیانی که به گفته برغوثی، ارزشش را دارد.

۱۳۹۴/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...