نسخه چاپی

ثبات قیمت گوشت قرمز در ماه رمضان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از اجرای طرح پیش‌سرد كردن گوشت از ۵ تیرماه خبر داد و گفت: افزایش قیمت ناشی از تقاضا در ماه مبارك رمضان نداریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در مورد میزان مصرف گوشت گوسفند در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: میزان مصرف این محصول در ایام رمضان تغییر چندانی نخواهد داشت زیرا در فصل‌‌های گرم تمایل کمتری به مصرف گوشت قرمز وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه دام سبک در حد اشباع وجود دارد و کمبودی در این زمینه نیست، گفت: سازمان دامپزشکی به کشتارگاه‌ها اعلام کرده تا طرح پیش‌سرد کردن گوشت قرمز را از ۵ تیرماه اجرایی کنند و ممکن است این موضوع تا حدودی باعث افزایش قیمت گوشت گوسفند شود.

ملکی بیان داشت: در طرح پیش سرکردن گوشت گوسفند پس از ذبح دام در کشتارگاه، لاشه گوسفند به مدت ۲۴ ساعت منجمد می‌شود و بعد برای عرضه به مصرف‌کننده به بازار ارسال می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: در اثر انجماد کمی از وزن لاشه کم می‌شود و همین موضوع می‌تواند قیمت گوشت قرمز را افزایش دهد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند تحویل به مغازه ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه تحویل به مشتری بین ۲۷ هزار و ۵۰۰ تا ۲۸ هزار تومان است.
**
در ادامه علی خندان رو رئیس اتحادیه گوشت گوساله در گفت‌وگو با فارس گفت: در ماه رمضان افزایشی در میزان مصرف گوشت گوساله نداریم و قیمت این محصول هم تغییری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در فصل گرم تقاضا گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط برای مصرف کننده ۳۰ هزار تومان است.

۱۳۹۴/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...