نسخه چاپی

العربیه: مرسی ممنوع الخروج است

عکس خبري -العربيه: مرسي ممنوع الخروج است

پایگاه خبری العربیه اعلام كرد كه نام رئیس‌جمهور منتخب مصر هنوز در فهرست ممنوع‌الخروج‌ها قرار دارد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "العربیة" اعلام کرد که اسم "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مصر در تمامی فرودگاه‌ها و بنادر این کشور همچنان در فهرست ممنوع‌الخروج‌ها است.

بر اساس این گزارش، حکم ممنوع‌الخروجی از زمان دیکتاتوری "حسنی مبارک" شامل حالی برخی از رهبران جماعت اخوان المسلمون مصر می‌شد.

در این خبر آمده است: برغم آنکه مرسی در ماه گذشته به پست ریاست‌جمهوری مصر دست یافته، اما همچنان ممنوع الخروج است و وی باید برای حذف اسمش از این فهرست، دادخواستی قضایی تنظیم و به نهادهای قضایی ارائه دهد.

از سوی دیگر، کارشناسان حقوقی اعلام می‌کنند، باقی ماندن اسم مرسی در فهرست ممنوع‌الخروج‌ها، مانع سفرهای خارجی او نخواهد شد زیرا او در سلک یک رئیس جمهور سفر خواهد کرد. اما اینکه هنوز اسم او در چنین فهرستی قرار دارد، بیانگر این حقیقت است که مصر کشوری با میراثی قدیمی از کاغذبازی است.

رژیم مبارک به منظور اعمال فشار و محدود کردن فعالیت‌های اسلام‌گرایان، بسیاری از آنها را ممنوع‌الخروج کرده بود و تعداد ممنوع الخروج‌ها تا مارس گذشته در مصر به 21 هزار نفر می‌رسید.

مرسی نیز یک شخصیت انقلابی است که در سال 2006 یک بار بدست رژیم مبارک به زندان افتاد و سپس متحمل حصرخانگی شد. در سال 2011 و در جریان انقلاب جوانان مصری بار دیگر به زندان افتاد.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...