نسخه چاپی

خاتمی با حمله به كیهان از خجالت ضد انقلاب درآمد

رئیس شورای سیاستگذاری مجمع روحانیون ضمن ابراز ندامت نسبت به نوشته هایش علیه گروهك نهضت آزادی در سال های اول انقلاب، به روزنامه كیهان حمله كرد.

به گزارش نما کیهان نوشت: اسناد لانه جاسوسي از سران گروهك نهضت آزادي به اعتبار خيانت هاي بي سابقه آنان به كشور، به عنوان «رابطين خوب آمريكا» ياد مي كند و حضرت امام خميني(ره) درباره همين گروهك فرمودند اگر بر سر كار مانده بودند سيلي اي به اسلام و ايران مي زدند كه تا قرن ها سر بلند نمي كرد.
اما محمد خاتمي در مصاحبه اي با سايت «تاريخ ايراني» و درباره مقالات انتقادي خود عليه اين گروهك در سالهاي اوليه انقلاب و در روزنامه كيهان مي گويد: من قبول دارم. واقعا اگر مي خواستم الان مطالب را بنويسم، آنطور نمي نوشتم. بعضي مطالبي كه آن وقت نوشتم جفا بود نسبت به افراد. با اينكه اختلاف نظر و اختلاف سليقه داشتيم، همان زمان براي آن ها احترام قائل بودم، الان هم احترام قائلم. ولي بنده هم قبول دارم كه بعضي وقت ها تحت تاثير فضاي احساساتي موجود قرار گرفتم. نمي توان هميشه از انسان انتظار داشت كه احساس را ناديده بگيرد و منطق هميشه كارگر بيفتد. شايد توسط قلم من هم به عزيزان و بزرگاني در اين مملكت جفا شده باشد. به هر حال هر كس در زندگي اش از اين اشتباهات و مشكلات وجود دارد(!)
اين اظهار ندامت و آوردن عذر تقصير! در پي اعتراض مديريت شده گروهك ها و رسانه هاي ضد انقلاب عليه وي- به خاطر رأي دادن مخفيانه در يكي از روستاهاي اطراف دماوند در جريان انتخابات مجلس نهم- صورت مي گيرد اما جالب اينكه خاتمي حاضر نيست به همين اندازه به خاطر خيانت ها و جنايت ها و جفاهايي كه نسبت به ملت و كشور و نظام و اسلام و انقلاب چه در دوره موسوم به اصلاحات و چه در فتنه 88 صورت گرفت و وي در بسياري از آنها نقش مستقيم يا غيرمستقيم داشت، عذر تقصير آورد و صراحتا محكوم كند.
خاتمي در مصاحبه اخير خود بر خلاف نگاه واقع گرايانه حضرت امام كه سازمان تروريستي منافقين را فرزندان عزيز مهندس بازرگان و نهضت آزادي معرفي مي كرد، نهضت آزادي را تبرئه كرده و گفته است: در آغاز انقلاب به نظر من دو نوع جريان افراطي وجود داشت. يكي جريانات تندي كه به ترور دست مي زدند و از آن طرف جرياناتي كه معتقد بودند بايد همه را سركوب كرد، همه چيز را نابود كرد و يك مقدار ظاهربين بودند. اين وسط هم امام بود كه سعي مي كرد تعادلي ايجاد كند[!] اما گاهي به عنوان رهبر يك انقلاب، خصوصا در دوره جنگ و ترور احساس مي كرد كه بنيادهاي نظام در خطر است. بنابراين علي رغم همه خواست هايي كه ايشان داشت و قبل از انقلاب گفته بود، درباره آزادي ها، قانون اساسي و مسائل ديگر، به هر حال در حالت بحراني تنگناهايي ايجاد شد. من آن زمان معتقد بودم جرياناتي مثل نهضت آزادي و افرادي مثل آقاي مهندس بازرگان، آيت الله طالقاني كه از دوست داشتني ترين چهره هاي يك قرن گذشته هستند، اگر خيال پردازانه نگاه نمي كرديم مي بايست همراهي آن ها با انقلاب و نظام بيشتر مي بود تا ما اين حالت بحران را بگذرانيم.
يادآور مي شود خاتمي در سالهاي اخير چند ديدار مخفيانه با برخي سران گروهك نهضت آزادي داشته كه تعمدا از سوي اين گروهك و رسانه هاي ضدانقلاب لو رفته است.
وي سپس به كيهان پرداخت و با لحني آميخته به مغالطه گفت: حقيقت اين است كه كيهان امروز، كيهان امروز است. هيچ نسبتي با كيهاني كه ما دلمان مي خواست و اعتقاد دارم كه امام هم مي خواست، ندارد. حالا هيچ نسبتي نمي خواهم بگويم اما خيلي فاصله دارد با آنچه كه در ذهن ما بود. خيلي از بداخلاقي هايي كه در جامعه به صورت سنت درآمده است، يكي از مجاري آن- اگر نگويم منابع- خود كيهان است. نسبت هاي ناروا دادن، تهمت زدن و... گويا برنامه اين است كه دفع حداكثري و جذب هيچ اتفاق بيفتد.
كيهان البته آگاهي دارد كه اين تلاش ها، ادامه همان حركات پاندولي خاتمي - به عنوان مهره اي سوخته- براي به دست آوردن دل گروهك هاي ضد انقلاب و دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي در دنياست. با اين حال مرز روشني ميان آرمان هاي حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه با عملكرد جريان نفاق مدعي اصلاح طلبي حاكم است و كيهان افتخار مي كند به اين كه به اندازه وسع خود، نقاب از سيماي جريان نفاق جديد برداشته است. نفاق به اين معنا كه جماعتي دم از اسلام و انقلاب و امام و قانون اساسي بزنند اما با دشمنان قسم خورده همين آرمان ها و چارچوب ها به ائتلاف كامل برسند؛ آيا همين منافقين نبودند كه بي سرو پاهايي چون اكبر گنجي را پروراندند تا سرانجام به گزافه در حاشيه كنفرانس برلين عليه حضرت امام سخن گفت و با اين وجود همين منافقين خفه خون گرفتند و هيچ اعتراضي نكردند؟! اگر چند دهه مجاهدت حضرت امام را در احياي گفتمان ولايت فقيه خلاصه كنيم، طيف نفاق جديد با اين ميراث بزرگ آن حضرت كدام معامله را كردند؟ آيا اوباش تحريك شده از سوي جريان نفاق جديد نبودند كه به تصوير حضرت امام جسارت كردند و عليه ولايت فقيه شعار دارند و روي نام اسلام در عبارت جمهوري اسلامي خط كشيدند؟ معلوم بود كه نمي شود هم دل سلطنت طلبان، نهضت آزادي، گروهك بهائيت و ديگر گروه هاي نفاق قديمي را به دست آورد و هم به خط امام پايبند بود همچنان كه نمي شود در آن مستحيل شد و در عين حال توقع حضور در دايره جذب حداكثري نظام را داشت. اين مي شود همان منطق قرآني درباره منافقين كه مي فرمايد «مذبذبين بين ذلك»
يادآور مي شود حمله خاتمي به كيهان با استقبال رسانه هاي ضدانقلاب و از جمله بي بي سي انگليس مواجه شد كه دل پري از روشنگري هاي مستند كيهان درباره ماهيت فتنه سبز دارند. بي بي سي همچنين ضمن مقاله اي به قلم يكي از همكاران فراري نشريات زنجيره اي (عضو گروهك نهضت آزادي) از اپوزيسيون خواسته كه دوباره در پوشش اصلاح طلبي از خاتمي حمايت كنند، كه البته اين هم احتمالا در راستاي تقويت خط امام!! است.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...