نسخه چاپی

حل چالش‌ آب توسط مراكز دانشگاهی

مدیر دفتر منطقه‌ای یونسكو در تهران گفت: استفاده متعادل از منابع آب برای دستیابی به امنیت آب امری ضروری است و مدیریت چالش‌های آب امروزه باید توسط مراكز دانشگاهی حل شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، استر کیش لاروش در ششمین نشست برنامه آسیایی مدیریت آب‌های زیرزمینی در مناطق نیمه‌خشک اظهار داشت: دفتر منطقه‌ای یونسکو از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان در زمینه مدیریت منابع آب و برنامه هایی که در این زمینه اجرا می کنند، حمایت می کند.

وی افزود: آب شیرین منبع مهمی برای سلامت بشر است و در نتیجه تبادل تجربیات در این بخش را می‌طلبد.

دیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران با بیان اینکه اثرات نامطلوب خشکسالی در منابع آب زیرزمینی بسیار زیاد بوده است، گفت: در بسیاری از مناطق جهان، منابع آب زیرزمینی تنها منبع آب شرب است و اگر به خوبی محافظت نشود، دچار افت کیفی می‌شود.

وی ادامه داد: تامین آب قابل شرب برای تمام انسان‌ها و مدیریت پایدار آب و پساب از چالش‌های مهم علمی جهان برای تضمین پایداری محیط زیست است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 مرکز پژوهش آب در جهان، مسایل مربوط به آب را بررسی می‌کنند، تصریح کرد: استفاده متعادل از منابع آب برای دستیابی به امنیت آب امری ضروری است و مدیریت چالش‌های آب امروزه باید توسط مراکز دانشگاهی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: امنیت آب در هر کشور در گروی استفاده متعادل از منابع آبی است.

۱۳۹۴/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...