نسخه چاپی

گزارشی از نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان

نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان در حالی برگزار شد كه اضلاع سه گانه و چهره های اصولگرا باردیگر بر وحدت و همگرایی تاكید و این همگرایی را استراتژی واحد نیروهای انقلاب در انتخابات مجلس دهم عنوان كردند.

نماینده:اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان امروز با حضور فعالان سیاسی اصولگرا در مجتمع آدینه برگزار و بروحدت و همگرایی اصولگرایان تاکید شد.

** جلسه ساعت ۹:۳۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید رضا تقوی"رئیس شورای همگرایی اصولگرایان" پشت تریبون قرار گرفت و ضمن اهمیت وحدت در اردوگاه اصولگرایان، گفت: باید به همگرایی دست یابیم تا به قدرت نیروهای ارشی بیفزاییم.

** تشکر از برگزاری نشست سه جانبه اصولگرایان و عدم حضور"دبیرکل جامعه روحانیت مبارز" نکته دیگری بود که از سوی حجت الاسلام تقوی در گعده نیروهای اصولگرا مطرح شد، وی درپایان با اشاره به اینکه سلام آیت الله موحدی کرمانی را به شما عزیزان ابلاغ می کنم، گفت: بنا بود که ایشان در این برنامه شرکت کنند اما به دلیل برگزاری جلسه مجمع تشخیص این فراغت برای آیت الله فراهم نشد.

** قبل از اینکه رئیس شورای همگرایی اصولگرایان، سخنرانی خود را آغاز کند مجری برنامه از آقایان کامران دانشجو، محمد نبی حبیبی، صدرالدین شریعتی. سید مهدی هاشمی دعوت کرد در جایگاه ویژه قرار گیرند.

** غلامعلی حدادعادل"رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس" سخنران ویژه همایش اصولگرایان بود، وی قبل از اینکه سخنان خود را آغاز کند با اشاره به حضورش در این مراسم، گفت: : من نیز باید در جلسه مجمع تشخیص نظام شرکت می‌کردم، ولی این جلسه را ضروری‌تر از جلسه مجمع تشخیص مصحلت نظام دیدم.

** در نشست رابطین جامعه روحانیت و شورای همگرایی اصولگرایان، غلامعلی حدادعادل، کامران دانشجو، محمد نبی حبیبی، اسدالله بادامچیان، یدالله شیرمردی، سید مهدی هاشمی، مسعود زریبافان، سید محمد حسینی، شهاب صدر، حسین فدایی، لطف الله فروزنده، صادق محصولی، رضا روستا آزاد، سید علی طاهری"نماینده مجلس"، حسین ابراهیمی"عضو جامعه روحانیت مبارز"، محمد خرسند"عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز"، مرتضی تمدن، حسین الله کرم، عبدالمقیم ناصحی"عضو شورای شهر و عضو جامعه روحانیت مبارز"، کرمی راد"عضو حزب موتلفه و نماینده سابق مجلس"، ابراهیم انصاریان شرکت کرده بودند.

** نمایندگان سه ضلع اصولگرا(موتلفه، ایثارگران و پایداری) در این نشست شرکت کرده بودند، همچنین این روزها حضور نایب رئیس سابق مجلس هشتم "شهاب صدر" در مجامع سیاسی افزایش پیدا کرده است. وی پنج شنبه هفته گذشته در مجمع عمومی خانه احزاب شرکت کرد و امروز خود را به آبشناسان رساند تا در گردهمایی "وحدت و همگرایی" حضور یابد.

** تقوی، حدادعادل، نبی حبیبی، سید محمد حسینی، صادق محصولی و حسین فدایی به ترتیب در این نشست سخنرانی کردند، نبی حبیبی که در جایگاه ویژه جلوس کرده بود پس از پایان سخنرانی جلسه را ترک کرد. صادق محصولی نیز همگرایی را لازمه فعالیت های اصولگرایان برشمرد و درپایان سخنانش خاطراتی از "مرحوم عسگراولادی و بشارتی" پیرامون انقلاب اسلامی و ولایت فقیه تعریف کرد.

**حسین فدایی هم وقتی به عنوان سخنران دعوت شد در ابتدا خطاب به اصولگرایان، گفت: الان به بنده گفتند سخنرانی کنم از این رو برای سخنرانی آماده نبودم. دبیرکل جمعیت ایثارگران خبر از پایان مذاکرات و اعلام وحدت در اردوگاه اصولگرایان داد و گفته که:انشا‌الله اختلاف‌ها و برداشت‌های جزئی در مراحل نهایی به جمع‌بندی می‌رسد و از بین می‌رود و نتایج خوبی نیز خواهد داشت. ما در مراحل پایانی مذاکرات هستیم و در آینده نزدیک آثار آن به جامعه می‌رسد.

وی درپایان سخنانش را با شهادت به پایان رساند و براین نکته تاکید کرد که جلسات احزاب اصولگرا(سه ضلع) به خوبی برگزار می شود و بنده شهادت می دهم این تشکل ها به دنبال سهم خواهی برای خود نیستند.

** اسدالله بادامچیان"نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه" و لطف الله فروزنده"قائم مقام جمعیت ایثارگران" سخنرانان پایانی نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان بودند. بادامچیان با اشاره به سازوکاری اصولگرایان که براساس وحدت ترسیم خواهد شد، به فلسفه این جلسه پرداخت و اظهارداشت: در نوبت عصر رابطین با حاج آقای تقوی جلسه برگزار خواهند کرد و مهمترین مطالب به آنها گفته خواهد شد.

** پس از اقامه نماز ظهر و عصر، نشست رابطین با حضور رئیس شورای همگرایی اصولگرایان به صورت داخلی تشکیل شد.

۱۳۹۴/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...