نسخه چاپی

پیروزی تاریخی ایران مقابل روسیه

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی 2015 به مصاف روسیه، قهرمان المپیك رفت و توانست حریف خود را شكست دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی 2015 به مصاف روسیه، قهرمان المپیک رفت و با نتیجه 3 بر یک (25 بر 20، 25 بر 16، 25 بر 19 و 25 بر 21) برابر میزبان خود پیروز شد و جمع امتیازهای خود را به عدد 4 رساند و روس‌ها یک امتیازی باقی ماندند. این پیروزی در حالی رقم خورد که تیم ایران تاکنون موفق به شکست روسیه نشده بود و حالا با نی نتیجه طلسم شکست‌ناپذیری روس‌ها مقابل ایران هم شکست.

در بازی امروز تیم ایران مسابقه را با ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی و عادل غلامی آغاز کرد؛ مهدی مرندی هم که جایگزین فرهاد ظریف شده است بعد از چند امتیاز وارد زمین شد و برای ایران بازی کرد. در امتیاز 8 بر 7 به سود روسیه وقت استراحت فنی اول اعلام شد و شاگردان بوبان تا اینجای کار پایاپایی با حرف قدرتمند خود پیش رفتند. در ادامه تیم ایران عملکرد مناسبی نداشت و تقریباً اشتباهات در تمام بخش‌ها موجب شد تا امتیاز به 16 بر 10 به سود میزبان تغییر کند تا بازهم کواچ درخواست وقت استراحت کند. سرمربی ایران در ادامه بازی غفور، مهدوی و میرزاجانپور را وارد زمین کرد، اما شرایط تغییرات چندانی نداشت.

شاگردان بوبان عملکرد ضعیف خود را ادامه دادند و در مقابل هم روس‌ها لحظه به لحظه بهتر می‌شدند تا اینکه در امتیاز 21 بر 14 به سود روسیه بازهم کواچ درخواست وقت استراحت کرد و با دریافت کننده‌های خود بیشتر صحبت کرد. سرویس و دریافت‌های اول ایران بسیار بد بود تا اینکه عادل غلامی با دو سرویس خود توانست اختلاف را کم کند، اما این ست در پایان با نتیجه 25 بر 20 به سود روسیه خاتمه پیدا کرد.

تیم ایران ست دوم را بسیار خوب شروع کرد. شاگردان بوبان این ست را با ترکیب موسوی، محمودی، معروف، میرزاجانپور، عبادی‌پور و غلامی آغاز کردند و توانستند با سرویس‌های خوب میرزاجانپور اختلاف امتیاز 4 تایی را با حریف خود ایجاد کنند تا ورونکوف درخواست وقت استراحت کند و اسپریدنوف که ملقب به دیوانه است را روانه بازی کرد. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران اعلام شد. بازیکن شماره 9 روس‌ها که همیشه یکی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم بود از زمان حضورش در ترکیب روسیه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و به نوعی پاشنه آشیل تیمش در ست دوم بود. بازیکنان روسیه به قدری استرس گرفته بودند که حتی پاسور با تجربه آنها هم خطای دو ضرب داد! در امتیاز 16 بر 8 به سود ایران وقت استراحت فنی دوم اعلام شد. بازیکنان ایران شناخت خوبی از اسپریدنوف داشتند و اکثر سرویس‌ها را به دست وی می‌زدند. ملی‌پوشان ایران در این ست توانستند بازی را کنترل کنند که در این بین سعید معروف با عملکرد خوب خود نقش بسزایی داشت. این ست با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا روس‌ها در ست دوم شکست سنگینی را برابر ایران تجربه کنند.

ست سوم را هم تیم ایران بهتر آغاز کرد. ایران ست سوم را با ترکیب میرزاجانپور، عبادی‌پور، معروف، موسوی، محمودی و غلامی شروع کرد و توانست تا امتیاز 8 بر 5 عملکرد خوبی داشته باشد. در امتیاز 11 بر 6 آندره ورونکوف که پاسور خود را هم تغییر داده بود درخواست وقت استراحت فنی کرد تا توصیه‌های لازم را به بازیکنان خود بکند. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران، اعلام شد. این در حالی بود که بوتکو، پاسوری که سرمربی روس‌ها وارد میدان کرده بود عملکرد مناسبی نداشت، اما در طرف مقابل شرایط برای ایران بهتر شد. اوضاع برای روس‌های مدعی لحظه به لحظه بدتر می‌شد تا اینکه در امتیاز 20 بر 14 به سود ایران بازهم سرمربی آنها درخواست وقت استراحت فنی کرد. در امتیاز 23 بر 17 به سود ایران و زمانی که روس‌ها کمی به ایران نزدیک شدند کواچ احساس خطر و درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در کار روس‌ها ایجاد شود. امتیاز 25 برای ایران را هم میرزاجانپور کسب کرد تا این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود شاگردان کواچ خاتمه پیدا کند.

در ست چهارم هم تیم ایران بازی را با ترکیب میرزاجانپور، عبادی‌پور، معروف، موسوی، محمودی و غلامی آغاز کرد و مانند ست‌های دوم و سوم عملکرد کم‌نظیری داشتند. در امتیاز 8 بر 2 به سود ایران بود که تیم‌های به وقت استراحت فنی اول رفتند. اختلاف امتیاز به قدری زیاد بود که بازیکنان ایران اجازه می‌داد بدون استرس به بازی خود ادامه دهند، اما روس‌ها در طرف مقابل تلاش زیادی می‌کردند تا اختلاف امتیاز را کم کنند. در امتیاز 16 بر 10 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. کری خوانی بین معروف و اسپریدنوف به سود کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پیش می‌رفت تا اینکه بازهم سرمربی‌ روس‌ها درخواست وقت استراحت کرد؛ این اتفاق در امتیاز 18 بر 11 افتاد. در امتیاز 19 بر 15 به سود ایران این کواچ بود که درخواست وقت استراحت فنی کرد تا اختلاف امتیازها بیشتر نبود. بعداز چند امتیازی که روس‌ها گرفتند کواچ تعویض کرد و قائمی و صنوبر را وارد زمین کرد. این ست با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد تا شاگردان بوبان بتوانند نخستین پیروزی خود در لیگ جهانی 2015 را جشن بگیرند.

تیم ملی والیبال ایران پیش از این 4 مسابقه برگزار کرده بود که حاصل آن تنها کسب یک امتیاز بوده است که با این حال تیم ایران بالاتر از روسیه و در مکان سوم جدول رده‌بندی قرار داشت. شاگردان بوبان در دوگانه نخست خود در لس آنجلس برابر آمریکا قرار گرفتند و با نتایج مشابه 3 بر یک مغلوب حریف خود شدند. تیم ایران از آنجا به لهستان رفت تا برابر تیم ملی این کشور قرار گرفت؛ ملی‌پوشان ایران در بازی نخست با نتیجه 3 بر یک و در بازی دوم برابر لهستان با نتیجه 3 بر 2 بازنده شدند تا حاصل 4 مسابقه تیم ایران کسب یک امتیاز باشد.

بازی دوم ایران و روسیه فردا از ساعت 19:40 دقیقه برگزار می‌شود.

۱۳۹۴/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...