نسخه چاپی

نماینده نور و محمودآباد در گفتگو با نما :

زمین های 70 ساله روستائیان به بهانه دولتی بودن، تصرف شدند

عکس خبري -زمين هاي 70 ساله روستائيان به بهانه دولتي بودن، تصرف شدند

عبدالوحید فیاضی گفت : در منطقه لاویج مازندران منابع طبیعی زمینهای 70 ساله روستائیان ما را از دستشان خارج كرده با این بهانه كه این زمینها برای دولت است .

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار نما درباره لزوم برخورد با پدیده زمین خواری در کشور گفت: به نظر من خلع قانونی در برخورد با زمین خواری وجود ندارد یعنی وضع قوانین کشور به شکلی نیست که اجازه بروز چنین فجایعی را در حوزه زمین به سودجویان بدهد ، من خودم روزنامه نگارم اگر شما نگاهی به مطبوعات 10 سالع اخیر مازندران بیاندازید می بینید زمین خواری همواره تیتر یک ما در استان بوده ،با وجود دادن هشدارهای مداوم کسی گوشش بدهکار این موضوع نبوده ،الان یک دفعه برخی از مسئولان به خودشان آمدند دیدند بسیاری از زمین ها از دست رفته است.
وی ادامه داد : الان بهترین زمین های شمال کشور را عده ای تصرف کردند و عده ای دیگر هم به نام اسکان دام با قانون غلط سازمان جنگل ها این زمین ها را تصرف کردند اما این زمین ها برخلاف مجوزهای داده شده تبدیل به ویلا شده ، کسانی دیگری هم آمدند با استفاده از رانت قدرت زمینها را تصرف کردند که واقعا جرم نابخشوندی است.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان این‌که باید با افرادی که به اراضی ملی تجاوز کرده‌اند برخورد شود، گفت: استدعا من از دستگاه قضایی این است که به سراغ برخورد با گردن کلفت ها برود،در منطقه لاویج ما منابع طبیعی زمینهای 70 ساله روستائیان را از دستشان خارج کرده با این بهانه که این زمینها برای دولت است ، در همان منطقه زمین های 10 هکتاری توسط افراد پر نفوذ تصرف شده و هیچ کسی کاری با آنها ندارد این تعارض را باید چه دستگاهی حل کند مردم باید منتظر چی باشند؟ اصلا سازمان جنگلها کجای کار است؟ ایا این فریادها را شنیده است؟، آن چیزی که امروز در کشور در موضوع زمین خواری وجود دارد منافعی هست که برخی افراد برای خودشان در نظر گرفتند و به خودشان اجازه تصرف منابع ملی و بعد فروش آن به قیمت گزاف را می دهند.
فیاضی خاطرنشان کرد : ما باید قوانین را بصورت شایسته در کشور اجرا کنیم و همه چیز را به گردن خلع قانونی نیاندازیم ، بعضی نقاط کشور از زمین خواری ما به کوه خواری رسیدیم یعنی برخی افراد کوهها را می تراشند سنگهای آن را می فروشند و زمین های آن را هم با ارزش متری 2 میلیون تصاحب می کنند با سند سازی و این کارهای که انجام می دهند، کسانی که مجری هستند و هر کدام هم برای خودشان قوانین مختلف دارند چرا در برخورد با زمین خواران هماهنگ نیستند به نظر می رسد عمق فاجعه بسیار زیاد است ، در شراطی که برخی از مردم برای گذران زندگی عادی خود دچار مشکل هستند می بینیم برخی افراد منطقه ای را در طی یک هفته تصرف می کننند.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...