نسخه چاپی

نایب رئیس فراكسیون مقاومت و بیداری اسلامی در گفتگو با نما:

ضعف دیپلماسی ما به اقتدار كشور در منطقه ضربه خواهد زد/ مظلومیت مردم یمن از مظلومیت مردم فلسطین بیشتر شده است

عکس خبري -ضعف ديپلماسي ما به اقتدار کشور در منطقه ضربه خواهد زد/ مظلوميت مردم يمن از مظلوميت مردم فلسطين بيشتر شده است

ناصر سودانی گفت:به نظر من امروز موضوع یمن یك موضوع ساده ای نیست و مظلومیت مردم یمن از مظلومیت مردم فلسطین بیشتر شده است.

ناصر سودانی نایب رئیس فراکسیون مقاومت و بیداری اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در خصوص دیپلماسی وزارت خارجه در خصوص حوادث یمن اظهار داشت: ما در برخورد وزارت امور خارجه با قضیه یمن و حوادث آن نوعی تسامح را شاهد بودیم؛ به عنوان نمونه از این تسامح، در اعزام کشتی نجات است که مشکلاتی که برای کشتی این پیش آمد وما عقب نشینی های پیوسته و مکرری که وزارت امور خارجه را شاهد بودیم که اقدامات لازم را انجام نداد.
وی با اشاره به اثرات ضعف دیپلماسی کشور در قضیه یمن افزود: ضعف دیپلماسی کشور سبب شده تا کشورهایی که ایران اسلامی را به عنوان نقطه اقتدار و امید تلقی می کردند، در موقعیت ضعف آن را بنگرند. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم این مساله را جبران کنیم.
سودانی یادآورشد: ملت یمن یک ملت مظلوم است، مساله فلسطین برای بسیار مهم بوده است اما به نظر من امروز موضوع یمن یک موضوع ساده ای نیست و مظلومیت مردم یمن از مظلومیت مردم فلسطین بیشتر شده است. زیرا یک کشوری با همه حمایتهای بین المللی به جنگ ملتی آمده است که تنها خواسته اش این بوده که ما می خواهیم آزاد زندگی کنیم و سرنوشت خودمان را به دست خود رقم بزنیم وانتخاب کنیم . به اعتقاد من این به نوعی استعمار دسته جمعی بر علیه یک ملت مظلوم است ؛ و ما در برابر چنین ملتی مسؤول هستیم که قطعا این مسؤولیت هم دنیوی و هم اخروی است.
نماینده مردم اهواز در ادامه گفت: تفاوت یمنی ها در این نبرد این است که عربستان سعودی مردم بی گناه را از بین می برد ولی یمنی ها حمله کنندگان به کشورشان را نشانه گرفته اند؛ یعنی در حال دفاع از خود نیروهای نظامی حمله کننده را مورد تهاجم قرار می دهند. در حالی که عربستان شهروندان عادی و زنان و کودکان یمنی را نشانه گرفته اند. به نظر من یمنی ها در دفاع از خود باید دستان بازتری داشته باشند تا پیروز شوند.

۱۳۹۴/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...