نسخه چاپی

عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

توقع داشتیم كه جناب رئیس جمهور واقعی تر صحبت می كرد/میزان واردات قاچاق به كشور حدود 30 درصد از درآمدهای نفتی ما بیشتر است

عکس خبري -توقع داشتيم که جناب رئيس جمهور واقعي تر صحبت مي کرد/ميزان واردات قاچاق به کشور حدود 30 درصد از درآمدهاي نفتي ما بيشتر است

مهرداد بذرپاش گفت:هم اكنون میزان واردات قاچاق به كشور حدود سی درصد از درآمدهای نفتی ما بیشتر است. شما همین حجم را در نظر بگیرد كه ارز از كشور خارج می شود.

مهرداد بذرپاش عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما در ارزیابی خود از سخنان رئیس جمهور در بیان عملکرد دوساله دولت تدبیر و امید اظهار داشت: توقع داشتیم که جناب رئیس جمهور واقعی تر صحبت می کردند. بعد از دوسال وقت آن رسیده که سیاستها را اصلاح کنیم و سیاستهای اصلاح شده را به عنوان برنامه دو سال آینده در دستور کار قرار دهیم. طبیعتا این توقع می رود که این کار صورت پذیرد.
وی با اشاره به آنکه عمده ترین انتقادات به دولت مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: به هر جهت وقتی کشور در شرایط محدودیت ارزی به سر می برد، سیاستهای کنترل قاچاق و کاهش واردات باید به عنوان سیاستهای اصلی کشور قرار گیرد. این مساله که ما طرحهایی در گذشته اجرا می کردیم و به این بهانه که در گذشته این طرح ها غیر کارشناسانه است، این موضوع را رها کنیم و قانون قاچاق را اجرا نکنیم. صحیح نیست.
بذرپاش تصریح کرد: قانون قاچاقی که ماحصل دو دولت و دو مجلس بوده است، یعنی از جهت حجم کار کارشناسی، بسیار بالا است . در حالی که شاهدیم متاسفانه ، سالی 15 درصد به بار قاچاق کشور اضافه می شود که این آمار رقم بسیار بالایی است. رقمی که برای نابودی اقتصاد یک کشور کافی است.
وی افزود: هم اکنون میزان واردات قاچاق به کشور حدود سی درصد از درآمدهای نفتی ما بیشتر است. شما همین حجم را در نظر بگیرد که ارز از کشور خارج می شود بنابراین این عدم مدیریتها موجب تعطیلی تولید در داخل می شود و یا درآمدهای دولت محقق نمی شود و نتیجه این می شود که شاهد این آفات هستیم.

۱۳۹۴/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...