نسخه چاپی

كدام مدارس مجاز به دریافت شهریه هستند؟

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینكه مدارس شاهد،‌تیزهوشان و غیردولتی هنگام ثبت‌نام شهریه دریافت می‌كنند، گفت:‌ مدارس هیئت امنایی برای ثبت‌نام اجازه برگزاری آزمون و اعمال شرط معدل را ندارند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مسعود ثقفی درپاسخ به این پرسش که شرایط ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس هئیت امنایی به چه صورت است،‌اظهار داشت:‌ مدارس هئیت امنایی برای ثبت نام از دانش‌آموزان اجازه برگزاری آزمون و شرط معدل را ندارند و محدوده جغرافیایی شرط ثبت نام در این مدارس است. این مدارس برای تامین هزینه‌ها باید از مشارکت هیئت امنا استفاده کنند و تکیه آنها بر کمک‌ مالی خانواده‌ها نباشد در هیئت امنای این مدارس افرادی همچون خیران مدرسه ساز یا نهادهای اجتماعی همچون شهرداری‌ها حضور دارند.

وی افزود:‌ مدارس هیئت امنایی برای برگزاری فوق برنامه باید آن را به تایید هیئت امنا برسانند خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه باید خارج از برنامه رسمی مدرسه باشد و شرکت دانش‌آموزان در این فوق برنامه‌ها اختیاری است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد:‌دریافت هزینه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه در هنگام ثبت نام در مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد مطابق دستورالعمل‌ها بلامانع است اما مدارس دولتی در هنگام ثبت نام اجازه دریافت هزینه‌ای به جز هزینه کتاب و بیمه را ندارند و کمک‌های مردمی به مدارس نیز بعد از مهر ماه باید باشد و جنبه اختیاری بودن رعایت شود.

ثقفی با اشاره به اینکه ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد آغاز شده است، گفت:‌دانش آموزان کلاس اولی برای ثبت نام در مدارس باید به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند که فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت شهر تهران در 5 منطقه آموزش و پرورش از روز گذشته آغاز شد و فعالیت سایر پایگاه‌ها نیز از اول تیر آغاز می‌شود. ثبت نام سایر دانش آموزان نیز پس از پایان امتحانات آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد که برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی و هفتم نیاز به حضور والدین است و ثبت نام دانش آموزان در میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین ندارد.

وی افزود: خانواده‌ها مشکلات خود را درخصوص ثبت‌نام به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات که در تمام مناطق آموزش و پرورش شهر تهران فعال است، منعکس کنند شماره تماس 09121540640 نیز آماده دریافت شکایات مردمی است.

۱۳۹۴/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...