نسخه چاپی

زمان آغاز شماره‌ گذاری مجدد اسكانیا

سخنگوی كمیسیون اصل نود مجلس گفت: شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسكانیا، از پس فردا و با احراز ۳۲ شاخص استاندارد توسط پلیس راهور، از سر گرفته می‌شود.

به گزارش نما به نقل از مهر: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا، از پس فردا و با احراز ۳۲ شاخص استاندارد توسط پلیس راهور، از سر گرفته می‌شود.

حسین آذین با اشاره به جلسه این کمیسیون، به بررسی موضوع توقف شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا و وضعیت آینده این خودروها اشاره کرد و گفت: در این جلسه با حضور سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، معاون وزیر صنعت و معاون سازمان ملی استاندارد و نیز مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت سازنده این اتوبوس‌ها (عقاب‌افشان) مشکلات این اتوبوس ها و اقدامات انجام شده برای رفع آنها بررسی شد.

وی افزود: در نهایت مقرر شد، سازمان ملی استاندارد ۳۲ شاخص لازم برای رعایت در تولید این اتوبوس‌ها را به پلیس راهور ارسال کند تا از پس فردا سه‌شنبه ۲۶ خرداد و بعد از بازدید پلیس راهور از خط تولید این ناوگان، شماره‌گذاری اتوبوس های اسکانیا از سر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد آماری از وضعیت تصادفات این اتوبوس‌ها به طور کلی تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

تعصب و عدم تعامل بین دستگاه‌های حاکمیتی باعث ایجاد مشکل شده بود

آذین اظهار داشت: آنچه از مباحث جلسه امروز برداشت کردیم، این بود که عدم تعامل بین دستگاههای حاکمیتی باعث بروز این مشکلات و متضرر شدن مردم و رانندگان شده است؛ اگر تعامل بیشتری بین آنها برقرار باشد، نیاز به تشکیل این جلسات در کمیسیون اصل نود نیست، اما وقتی تعصب به خرج می‌دهند این مشکلات بوجود می‌آید و باقی می‌ماند.

وی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیا برای پیشگیری از تکرار حوادث و ارتقای ایمنی تولیدات خود، گفت: بحث آنها این بود که ایرادات پلیس راهور عمدتاً به خطای انسانی و نقش راننده برمی‌گردد که در مواردی رانندگان برای معاینه فنی دیر اقدام می‌کنند که لازم است، این مسائل جدی‌تر پیگیری شود.

۱۳۹۴/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...