نسخه چاپی

آخرین چالش‌ ها برای پیوند سر

 خبر پیوند سر یك انسان به انسان دیگر اخیراً با نقد و بررسی‌های متعددی از سوی جامعه جراحان مغز و اعصاب به چالش كشیده شده است.

به گزارش نما به نقل از ایران:  خبر پیوند سر یک انسان به انسان دیگر اخیراً با نقد و بررسی‌های متعددی از سوی جامعه جراحان مغز و اعصاب به چالش کشیده شده است.

دکتر سرجیو کاناورو، جراح ایتالیایی برای بار دوم تأکید کرد بیمارش پس از قرار گرفتن تحت عمل جراحی پیوند سر قادر خواهد بود، در طول مدت یک سال، توانایی حرکت و راه رفتن را به دست آورد.

این جراح ایتالیایی که با ادعای خود جامعه جراحان مغز و اعصاب دنیا را با حاشیه و چالش‌های زیادی مواجه کرده است، تأکید کرد: عملیات پیوند سر انسان به لحاظ فنی امکان پذیر است. او که با وجود مخالفت اکثر نام آوران مطرح جهان در حوزه پیوند اعضا و تخصص مغز و اعصاب بر ادعای خود ایمان دارد، اخیراً درنشریه بین‌المللی علمی، پژوهشی جراحی مغز و اعصاب اذعان کرد وی با سرد کردن سر والری اسپیریدونوف با یخ و جدا کردن آن از بدن و سپس متصل کردن سر اهدا کننده عضو، زندگی دوباره به بیمارش خواهد بخشید.

این پزشک مدعی است، بزرگترین خطری که موفقیت این جراحی را تهدید می‌کند، پیوند نخاع است که تاکنون به مرحله عمل نرسیده و با موفقیت به پایان نرسیده است.

لازم به ذکر است که یک جوان 30 ساله روسی که به یک بیماری عضلانی ژنتیکی مبتلا است، نخستین کاندیدای پیوند سر شده است.

۱۳۹۴/۳/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...