نسخه چاپی

بخشنامه كمیته اخلاق در قراردادها باید رعایت شود

دبیركل فدراسیون فوتبال اعلام كرد بخشنامه كمیته اخلاق درباره عقد قرارداد بازیكنان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال كشور باید رعایت شود.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، نامه علیرضا اسدی به مهدی تاج و روسای هیا‌ت‌های فوتبال استانی به شرح زیر است:

با توجه به در پیش بودن فصل جدید و شروع مسابقات لیگ برتر و پخش مستقیم و غیرمستقیم اکثر مسابقات از سیمای جمهوری اسلامی ایران و لزوم عدم انعکاس برهی ناهنجاری‌ها از قبیل خالکوبی، چهره آرایی، نمایش غیر مناسب موی سر و ... توسط برخی بازیکنان، بخشنامه کمیته اخلاق به استناد بند ۶ ماده ۲۸ آئین‌نامه اخلاق فدراسیون جهت ابلاغ به باشگا‌ها به شرح زیر منتشر می‌شود:

رسیدگی به هرگونه نمایش غیر متعارف بازیکنان از حیث پوشش یا چهره سازی غیر مرسوم و یا نمایش خالکوبی در طول مسابقات رسمی که می‌تواند به فرهنگ مرسوم در جامعه لطمه وارد کند، به عهده کمیته اخلاق بوده و در تمرینات و مسابقات غیررسمی به عهده باشگاه مربوطه خواهد بود. در صورتی‌که تلاش‌های باشگاه در این مورد موثر واقع نشود، کمیته اخلاق می‌تواند به دلیل اشاعه ناهنجاری‌های رفتاری در تمرینات و مسابقات غیر رسمی هم، به موضوع رسیدگی کند.

همچنین در دیگر نامه دبیرکل فدراسیون به رییس سازمان لیگ کشور و روسای هیات استانها درباره رعایت اخلاق حرفه‌ای آمده است:


با توجه به اتمام مسابقات رسمی لیگ برتر فوتبال و شروع انعقاد قرارداد بازیکنان، مربیان و سرپرست باشگاه ها و همچنین کارگزاران رسمی فوتبال، رعایت اخلاق حرفه ای و همینطور صداقت در رفتار و گفتار و نوشتار بر اساس بندهای ۱، ۲ و ۳ ماده ۴ آئین‌نامه اخلاق فدراسیون و در راستای احترام به اصول رفتاری شفاف‌سازی قراردادها، الزامی است و در صورت وقوع هرگونه تخلف یا وصول هرگونه شکایت در این زمینه (از جمله قراردادهای سفید امضا و غیرمتعارف) کمیته اخلاق که یکی از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال است نسبت به موضو رسیدگی و برابر آئین‌نامه اقدام خواهد کرد.

۱۳۹۴/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...