نسخه چاپی

تعطیلی 95 درصد كمپ‌های غیر مجاز ترك اعتیاد

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از 6 ماه پیش 95 درصد كمپ های غیر مجاز كه اصول اولیه و استانداردهای لازم را رعایت نمی‌كردند شناسایی و تعطیل شدند.

به گزارش نما، نجیب حسینی، معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطیلی 95 درصد کمپ‌های غیر مجاز اظهار کرد: حدود 5 هزار و 600 کمپ نگهداری معتادین در بخش تبصره 15 وجود دارد که سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت مجوز آنان را صادر کردند و معتادین در این کمپ‌ها توسط بخش خصوصی نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه افزود: مصرف‌کنندگان خود به این مراکز مراجعه می‌کنند و با پرداخت سهم سرانه ماهانه اعتیاد خود را ترک می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: براساس دستور وزیر کشور از 6 ماه پیش 95 درصد کمپ‌های غیر‌مجاز که اصول اولیه و استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کردند شناسایی و تعطیل شدند ضمن اینکه 5 درصد باقی مانده نیز تا یک ماه آینده تعطیل خواهند شد.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، ادامه داد:در بخش ماده 16 که متولی و ناظر کمپ ها دولت است و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر به نمایندگی از دولت مسئولیت مدیریت را بر عهده دارد.

وی گفت: حداقل مدت نگهداری مصرف کنندگان در این کمپ‌ها 3 ماه است و تمام استانداردهای لازم از قرنطینه به هنگام ورود تا بخش بازتوانی، مددکاری ، خدمات بهداشتی و درمانی در این مراکز به صورت کامل رعایت می‌شود.

حسینی یادآور شد: همچنین در این مراکز آموزش اشتغال نیز تحت عنوان کاردرمانی برای اولین بار از 6 ماه گذشته آغاز شده است که در بخش درمان نیز بسیار اثرگذار بوده است چرا که با اشتغال مصرف‌کنندگان کار درمان نیز راحت‌تر پیش می‌رود.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...