نسخه چاپی

یورو بحرانی‌تر می‌شود

نخست‌وزیر انگلیس اعلام كرد همه‌پرسی ادامه حضور و یا خروج این كشور از اتحادیه اروپایی را پیش از موعد و به جای سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۶ برگزار خواهیم كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از حریت، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی اعلام کرد: همه‌پرسی ادامه حضور در اتحادیه اروپا و یا خروج این کشور از اتحادیه را در سال 2016 برگزار خواهد کرد.

برگزاری این همه‌پرسی و بررسی مجدد همکاری این کشور با اتحادیه اروپا از جمله وعده‌های انتخاباتی کامرون بوده‌ که وی در تلاش است تا این همه‌پرسی را هرچه سریع‌تر برگزار کند.

کامرون تأکید کرده است که پیش از برگزاری همه‌پرسی مذاکراتی را با اتحادیه اروپا درباره نحوه ادامه همکاری با این اتحادیه برگزار خواهد کرد و پس از اتمام این مذاکرات همه‌پرسی برگزار خواهد شد.

پیش‌تر و بر اساس برنامه پیشین این کشور این همه‌پرسی باید در سال 2017 برگزار می‌شد اما از زمان پیروزی مجدد کامرون در انتخابات اخیر انگلیس، وی تلاش‌هایی را برای برگزاری پیش از موعد این همه پرسی آغاز کرده بود.

از سوی دیگر به نظر می رسد وی در تلاش است تا با برگزاری پیش از موعد این همه‌پرسی، وزاری مخالف و موافق را نیز تشخیص داده و دیدگاه آنها را نسبت به این مسأله ارزیابی کند.

وی پیش‌تر تهدید کرده بود که وزرای مخالف برگزاری این همه پرسی باید دولت این کشور را ترک کنند.

این تصمیم انگلیس با مخالفت شدید اعضای اتحادیه اروپا روبرو شده است و به نظر می‌رسد با جدی‌تر شدن برگزاری زودهنگام همه‌پرسی در انگلیس، حوزه یورو به بحران جدیدی علاوه بر بحران بدهی های یونان و امکان خروج این کشور از یورو مواجه شده است.

تصمیم انگلیس برای تجدید نظر در مورد عضویت در اتحادیه اروپا تاکنون بازخوردهای متفاوتی داشته است به گونه‌ای که اتاق بازرگانی و بخش اشتغال این کشور با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند؛ از سوی دیگر بخشی از صنعت این کشور اعلام کرده‌اند که انگلیس نباید نسبت به خروج از اتحادیه اروپا نگران باشد.

۱۳۹۴/۳/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...