نسخه چاپی

ابهام درباره كشته شدن "بلمختار" در لیبی

گروهك تروریستی موسوم به "انصار الشریعه" با اعلام كشته شدن شماری از عناصر خود، به موضوع "مختار بلمختار" از سران القاعده در لیبی اشاره‌ای نكرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، بیانیه این گروهک امروز (سه شنبه) درحالی منتشر شد که دولت لیبی یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که بلمختار در حملات پهپادهای آمریکایی در شرق لیبی از پا درآمده است.
البته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که هنوز از کشته شدن بلمختار اطمینان نیافته است.
انصار الشریعه روز سه شنبه در بیانیه ای از کشته شدن 7 تن از عناصر خود در حمله مذکور پهپادهای آمریکایی به شهر "اجدابیا" در لیبی خبر داد. البته در این بیانیه نامی از بلمختار برده نشده است.
صفحه‌های وابسته به این گروهک تروریستی در شبکه‌های اجتماعی عکسهایی را اجساد این عناصر منتشر کردند و آنها نیز نامی از بلمختار نبردند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در الجزایر نیز اعلام کرد که مسؤولان این کشور از لیبی یا آمریکا هیچ خبری را در خصوص بلمختار دریافت نکرده‌اند.
بلمختار در ژوئیه 1972 در الجزایر به دنیا آمد و قبل از 20 سالگی برای جنگ به افغانستان رفت. بلمختار در سال 1991 یکی از چشمهای خود را از دست داد.
بلمختار سرکرده سابق شاخه القاعده در کشورهای مغرب عربی بود و در سال 2012 این گروه را ترک و گروه جدیدی را تأسیس کرد.
این نخستین بار نیست که خبر کشته شدن این تروریست الجزایری منتشر می شود. دولت چاد در آوریل 2013 یعنی سه ماه پس از عملیات خونبار گروگانگیری "امیناس" از کشته شدن او خبر داده بود. اما در مه 2013 وی مسؤولیت یک حمله تروریستی در نیجریه را که 20 کشته برجا گذاشت، برعهده گرفت.
در سال 2013، گروهک بلمختار با گروهک تروریستی دیگری به نام "توحید و جهاد در غرب آفریقا" ادغام، و گروهک جدیدی تحت عنوان "المرابطون" به ریاست بلمختار ایجاد شد.
در مه گذشته خبرهایی در خصوص بیعت گروهک "المرابطون" با داعش منتشر شد، اما بلمختار بلافاصله آن را تکذیب کرد و گفت که همچنان به ایمن الظواهری سرکرده القاعده پایبند است.
بلمختار در الجزایر به دلیل اقدامات تروریستی در سطح دنیا، 2 بار به اعدام محکوم شده است.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...