نسخه چاپی

واكنش ناتو به تقویت نیروی دفاع هسته‌ای روسیه

دبیر كل ناتو روز سه شنبه تاكید كرد كه تقویت قابلیت‌های دفاع هسته‌ای روسیه غیر منطقی و خطرناك است.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از اسپاتنیک نوشت: ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو ضمن غیر منطقی و خطرناک توصیف کردن اقدام روسیه در تقویت توانایی های دفاع هسته ای، مسکو را به تلاش برای قدرت نمایی هسته ای متهم کرده است.

استولتنبرگ تصریح کرد: این قدرت نمایی هسته ای روسیه غیر منطقی است. این اقدام بی ثبات کننده و خطرناک است و این چیزی است که ما در حال مقابله با آن هستیم و این یکی از دلایلی است که در حال حاضر آمادگی نیروهای خود را افزایش می دهیم.

اظهارات دبیر کل ناتو در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی تاکید کرد که طی سال جاری بیش از 40 موشک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به زرادخانه هسته‌ای این کشور افزوده خواهد شد.

از سال گذشته و همزمان بالا گرفتن بحران اوکراین، رقابت‌های تسلیحاتی بین روسیه و رقبای آن در پیمان ناتو به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

استولتنبرگ گفت: ناتو مجبور شده است تا به اقدامات تجاوزکارانه ای که روسیه مسئول آن است، واکنش نشان دهد. راهبرد ناتو در شرق اروپا دفاعی است و مطابق با تعهدات بین المللی خواهد بود.

دبیر کل ناتو افزود: من فکر می کنم اظهاراتی که امروز از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شنیدیم تنها تایید الگو و رفتار روسیه در مدت زمان اخیر است. ما شاهد این بوده ایم که روسیه سرمایه گذاری بیشتری را در بخش دفاعی به طور کلی انجام داده است ولی سرمایه گذاری در قابلیت های هسته ای به طور خاص و ویژه بوده است.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود ، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. ناتو نیز به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در کشورهای شرق اروپا، گسترش داده است.

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...