نسخه چاپی

بحران خشكسالی در كره شمالی

عکس خبري -بحران خشکسالي در کره شمالي

كره شمالی اعلام كرد كه با بدترین خشكسالی در یك قرن اخیر روبه‌رو شده و این بحران، كمبود مواد غذایی در این كشور را تشدید خواهد كرد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، تشدید بحران کمبود مواد غذایی در کره شمالی در شرایطی است که پیش از این یک‌سوم کودکان این کشور با سوء تغذیه روبه‌رو بودند و خشکسالی بی‌سابقه در 100 سال گذشته می‌تواند پیونگ یانگ را برای تأمین مواد غذایی با مشکلات بیشتری روبه‌رو کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد که شالیزارهای سراسر کشور شامل شالیزارهای برنج به‌علت کاهش شدید بارش باران با خشکسالی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: بدترین خشکسالی در 100 سال گذشته همچنان در کره شمالی ادامه دارد و این مسئله خسارات زیادی را به مزارع کشاورزی وارد کرده است.

هماهنگ کننده سازمان ملل برای کره شمالی نیز ماه گذشته نسبت به بحران کمبود مواد غذایی در پی خشکسالی سال گذشته هشدار داده بود. کره شمالی سال گذشته با پایین‌ترین سطح بارش در 30 سال اخیر روبه‌رو شده بود.

تولیدات کشاورزی کره شمالی معمولاً از خشکسالی و جاری شدن سیل در فصل تابستان به‌شدت آسیب می‌بیند. کره شمالی در دهه 1990 میلادی با قطحی مرگباری روبه‌رو شد و به کمک‌های غذایی بین‌المللی وابسته شد ولی حمایت‌های بین‌المللی طی سال‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته است.

۱۳۹۴/۳/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...