نسخه چاپی

فرش تركمن ثبت جهانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: فرش دستباف تركمن گلستان در سازمان جهانی مالكیت فكری وایپو ثبت جهانی شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین‌قلی قوانلو عصر امروز در آئین رونمایی از لوح ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن گلستان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ثبت جهانی فرش دستباف ترکمن یکی از افتخارات استان گلستان محسوب می‎شود.

وی از خاویار و ابریشم استان گلستان به عنوان دو برند نام برد و تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان درصدد پیگیری این دو برند برای ثبت جهانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه 70 هزار بافنده قالی در مناطق محروم استان فعالیت می‎کنند، افزود: صنعت فرش یکی از صنایعی است که با کمترین تامین نقدینگی می‎تواند اشتغال‌زایی بالایی داشته باشد.

قوانلو با بیان اینکه قالی‌بافی در رگ و خون استان گلستان خصوصا در مردم ترکمن صحرا نهفته است، اظهار کرد: فرزندان گلستانی در کنار دارهای قالی به دنیا می‎آیند و بزرگ می‎شوند، آموزش می‎بینند و بافنده می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه نخستین برند استان گلستان در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت جهانی شد، تصریح کرد: گلستان ظرفیت‎های خوبی در این زمینه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از فعالیت خوشه فرش دستباف در استان خبر داد و گفت: خوشه فرش دستباف نقش بسیار خوبی در صادرات دارد.

به گفته قوانلو؛ 54 هزار و 500 متر فرش دستباف در سال جاری در استان گلستان تولید شد.

وی با تاکید بر اینکه از فرش دستباف گلستان کپی‎برداری می‎شود، اظهار کرد: از طریق برندسازی انجام شده آثار ارزشمند گلستان مورد کپی‌برداری قرار نخواهد گرفت.

۱۳۹۴/۳/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...