نسخه چاپی

6میلیارد بدهید تا نكو استقلالی شود

عکس خبري - ميليارد بدهيد تا نكو استقلالي شود

۲۴ساعت پس از آنكه جواد نكونام در مصاحبه‌اي با روزنامه محلي پامپلونا گفت در اوساسونا مي‌ماند، رئيس باشگاه اوساسونا اعلام كرده جدايي نكونام از اين باشگاه قطعي است.
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
شايد با شنيدن اين خبر هواداران استقلال بيشتر از بقيه خوشحال شوند اما سنگ بزرگي كه اسپانيايي‌ها جلوي پاي تيم‌هاي خواهان نكو انداخته‌اند به احتمال زياد پيوستن او به استقلال را منتفي مي‌كند. با توجه به اينكه يك سال قرارداد نكو با اوساسونا باقي مانده، هر تيمي او را مي‌خواهد بايد ۲ميليون و ۵۰۰ هزار يورو به باشگاه اسپانيايي پرداخت كند؛ مبلغي كه حدود ۶ميليارد تومان براي آبي‌ها آب مي‌خورد. اين منهاي رقمي است كه استقلال بايد به خود جواد نكونام پرداخت كند. اگر چه آبي‌ها توان حتي ۵۰درصد اين رقم را هم ندارند اما فتح‌الله‌زاده همچنان اميدوار است كه طرف اسپانيايي به نكونام تخفيف بدهد تا نكو فصل آينده پيراهن استقلال را بپوشد.

در شرايطي كه كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد خوش‌وبش گرم نكونام و فتح‌الله‌زاده در اردوي تركيه تنها دوستانه است اما به نظر مي‌رسد از همان كمپ بشيكتاش قول و قرارها براي آمدن نكونام به استقلال گذاشته شد تا امروز كه كاپيتان تيم ملي ايران براي قرارداد با استقلال بله را گفته است و فقط مانده جلب كردن رضايت باشگاه اسپانيايي. ديروز هم مدير باشگاه اوساسونا در مصاحبه‌اي خبر از جدايي نكونام از اين تيم داد تا مقدمات پيوستن ‌هافبك ملي پوش ايراني پامپلونا فراهم شود.

باشگاه اوساسونا كه در وضعيت بد اقتصادي كنوني اسپانيا همانند ساير باشگاه‌هاي اين كشور با مشكلات مالي مواجه است، قصد دارد در آغاز فصل جديد چند بازيكن خود را به فروش برساند تا به وضع مالي خود سر و سامان دهد كه جواد نكونام هم يكي از اين بازيكنان است. ميگل آرچانكو رئيس جديد باشگاه اوساسونا پنج‌شنبه گذشته در نشست خبري خود درباره ادامه همكاري اين باشگاه با جواد نكونام گفت: «‌تقريباً به طور صددرصد مي‌توانم بگويم كه نكونام از ما جدا خواهد شد. مارتين گونزالس و خوزه گومز نمايندگان ما در مادريد در يكي دو روز آينده با نماينده نكونام صحبت خواهند كرد تا دو طرف به بهترين توافق ممكن براي جدايي نكونام دست پيدا كنند.»

او با اشاره به اينكه نكونام قطعاً اوساسونا را ترك خواهد كرد، گفت:«در نخستين فصل حضور نكونام در اوساسونا او فراتر از انتظار ظاهر شد و همه ما را شگفت زده كرد، اما در آن فصل و فصل‌هاي بعد مي‌توانستيم دو نكونام داشته باشيم. اين به اين معني است كه شايد نكونام مي‌توانست بهتر هم ظاهر شود، البته يكي ديگر از دلايل جدايي نكونام اين مي‌تواند باشد كه او از حضور در اوساسونا خسته شده است.»

رئيس جديد باشگاه اوساسونا در ادامه از رايزني سرمربي اوساسونا براي پيدا كردن جانشين نكونام خبر داده است:«مارتين گونزالس در حال پيگيري كارهاست تا جايگزين خوبي در خط‌هافبك براي نكونام پيدا كند. در اين صورت باشگاه با جذب يك بازيكن جديد دست به اقدامي مي‌زند كه هم فني است و هم به اوضاع اقتصادي باشگاه كمك مي‌كند. در حال حاضر به دليل وضعيت مالي خاصي كه باشگاه دارد و مشكلات اقتصادي نمي‌توانيم دستمزد نكونام را پرداخت كنيم.»

آرچانكو كه بيستمين رئيس باشگاه اوساسونا محسوب مي‌شود، درباره جدايي نكونام گفت:«هر باشگاهي كه نكونام را مي‌خواهد بايد ۵/۲ ميليون يورو بابت رضايتنامه اين بازيكن به اوساسونا بپردازد و ما اميدواريم كه اين پول را به دست آوريم. با اين حال در چنين شرايطي مخارج و دريافت‌ها غير‌قابل پيش‌بيني است.» رئيس باشگاه اوساسونا درباره وضعيت ديگر بازيكن ايراني اين باشگاه يعني مسعود شجاعي هم گفت:«مسعود هموطن جواد است و هر دو ايراني هستند، اما آنها دو قرارداد مجزا دارند و در دو پست متفاوت بازي مي‌كنند و دو شخصيت كاملاً جداگانه دارند.»

با وجود جدايي قطعي نكونام از اوساسونا، استقلالي‌ها با يك مشكل بزرگ روبه‌رو هستند و آن پرداخت ۲ميليون و ۵۰۰ هزار يورو به اوساسونا براي دريافت رضايتنامه نكو است. باشگاه استقلال كه در چند روز گذشته با نكونام چند جلسه را هم برگزار كرده بايد نخست اين مبلغ را به باشگاه اوساسونا بدهد. با توجه به قيمت روز يورو، هر يورو ۲۴۷۰ تومان، استقلالي‌ها بايد ۶ ميليارد و ۱۷۵ ميليون تومان تنها بابت رضايتنامه نكونام به باشگاه اسپانيايي بدهند! مبلغي كه با توجه به مشكلات مالي باشگاه استقلال بعيد به نظر مي‌رسد آنها توان پرداخت آن را داشته باشند.

علي فتح‌الله‌زاده دراين باره به فارس گفته: «‌اگر ما ۵ ميليارد تومان پول داشتيم ۵/۱ ميليارد به تيموريان مي‌داديم كه بماند، البته فكر مي‌كنم روي صحبت مديرعامل اوساسونا با ما نيست. مذاكره كاري تخصصي و فني است و من دوست ندارم حرفي بزنم كه براي جواد نكونام مشكل ايجاد شود. اعتقاد دارم اوساسونا بايد به خاطر قدرشناسي از اين بازيكن و بازي‌هاي خوبش مبلغي را هم به نكونام بدهد نه اينكه مشكلات مالي خود را حل كند، چون او يك چهره ملي است.»

اما مديرعامل استقلال همچنان نااميد نيست: «با اينكه تاكنون هيچ قولي ندادم و درباره مذاكره با نكونام او را جداي از پرونده نقل و انتقالات مي‌دانستم اما مطمئن هستم اگر شرايط حضور او در ايران فراهم باشد، او استقلالي است و در تيم ما بازي خواهد كرد.‌» با اين وجود گفته مي‌شود كه مذاكرات نكونام و اوساسونا براي تخفيف در مبلغ صدور رضايتنامه ادامه دارد تا شايد آن طور كه فتح‌الله‌زاده ابراز اميدواري كرده با يك تخفيف خوب، اين باشگاه اسپانيايي رضايتنامه نكو را براي استقلال صادر كند.

تا آخر هفته سرنوشت نكو براي فصل آينده مشخص مي‌شود. او در صورت مهيا نشدن شرايط براي بازگشتش به فوتبال ايران و بازي در استقلال به يكي از پيشنهاد‌هايي كه از تركيه و قطر دارد پاسخ مثبت خواهد داد.

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...