نسخه چاپی

"سونامی داعش امریكا را در می‌نوَردد"

یك سناتور امریكایی با ابراز نارضایتی از استراتژی باراك اوباما، در جنگ با گروهك تروریستی داعش گفت: دولت امریكا هیچ گزینه و استراتژی جایگزینی در این جنگ ندارد.

به گزارش نما به نقل از العالم لیندسی گراهام، سناتور امریکایی با ابراز نارضایتی از استراتژی باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در قبال جنگ با گروهک تروریستی داعش گفت: دولت امریکا هیچ گزینه و استراتژی جایگزینی در این جنگ ندارد.

گراهام در گفتگو با شبکه CNN، با اشاره به مواضع مقامات عالی رتبه دولت امریکا افزود: اگر من رئیس جمهور بودم، همه این سیاستگذاران را اخراج می کردم.

گراهام که در سودای جلب حمایت جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده به سر می برد گفت که هفته پیش با ژنرال جوزف دانفورد از فرماندهان برجسته تفنگداران دریایی امریکا ملاقات کرده است و در این دیدار این ژنرال به او نسبت به وخامت اوضاع در عراق و سوریه و خطر سونامی داعش برای امریکا در آینده هشدار داده است.

گراهام با تشریح طرح خود برای مهار داعش و نابودی آن و با تأکید بر ضرورت افزایش نیروهای امریکایی مستقر در منطقه گفت: ما اگر نیروهای بیشتری در میدان داشتیم می توانستیم به ارتش عراق در این جنگ کمک کنیم یا عملیات موفقیت آمیزی را در حمله به داعش به مرحله اجرا درآوریم.

این ژنرال امریکایی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا از بین 24 هزار نیروی عراقی، فقط هفت هزار نفر تحت نظر امریکا آموزش می بینند؛ با اشاره به موضوع خروج امریکا از عراق گفت: در گذشته ما آنها را تنها گذاشته و گریخیتیم و اکنون نمی توانیم انها را ملامت کنیم که چرا به ما نمی پیوندند.

گراهام با نکوهش نتایج و تبعات سیاسی خروج امریکا از عراق که به تقویت جتیگته ایران انجامید گفت: من قبلا هم گفته بودم که عقب نشینی امریکا از صحنه عراق به نفع ایران خواهد بود.. و امروز به وضوح می بینیم که ایران بزرگترین برنده میدان است.

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...