نسخه چاپی

پنتاگون یك گروه ضدروسی را برای توسعه سیاست تهاجمی تر به كار گرفت

در حالی كه آمریكا قصد استقرار تسلیحات سنگین بیشتر در شرق اروپا را مد نظر قرار داده است، پنتاگون یك گروه مشاوره ضد روسی را استخدام كرده است تا سیاست تهاجمی تری در قبال روسیه را در منطقه به پیش ببرد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، روز 5 ژوئن ارتش آمریکا گروه مشاوره موسوم به "مرکز برای تجزیه و تحلیل سیاست اروپایی" را برای انجام یک تحقیق و انجام مانورهای نظامی، به کار گرفته است.

بر اساس این قرارداد، این مرکز تحقیقاتی اروپایی مطالعه و تحقیقی را در خصوص تحولات صورت گرفته در همکاری آمریکا با کشورهای شرق آسیا، خاورمیانه و شرق و مرکز اروپا انجام خواهد داد.

تحقیقات قبلی این مرکز اروپایی از آمریکا خواسته است تا سیاست خود تحت عنوان "صبر راهبردی" را پایان دهد تا آمریکا بتواند نیروهای دفاعی خود را به مرزهای کشورهای همسایه با روسیه مثل لهستان، لیتوانی و استونی و لتونی منتقل کند.

تجزیه و تحلیل های مرتبط با ارتقای سیاست نظامی تهاجمی آمریکا در قبال روسیه در شرایطی است که آمریکا قصد دارد طرحی را برای استقرار تسلیحات نظامی سنگین و مستقر کردن 5 هزار نیرو در شرق اروپا اجرا کند.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد. پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در مارس سال گذشته، غرب بارها مسکو را به دخالت در بحران شرق اوکراین متهم کرده و بر اساس این ادعاها، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده است. ناتو نیز به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین، حضور نظامی خود را در کشورهای شرق اروپا، گسترش داده است.

منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...