نسخه چاپی

سالانه دست‌كم ۴۰۰ شهروند آمریكایی توسط پلیس كشته می‌شوند

عفو بین‌الملل آمریكا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام كرد كه تعداد زنان و مردانی كه هرسال توسط پلیس آمریكا كشته می‌شوند به بیش از ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از اسپاتنیک، عفو بین الملل آمریکا اعلام کرد که هرسال حداقل 400 شهروند آمریکایی توسط پلیس این کشور به قتل می‌رسند. غیر از موارد دفاع شخصی، برخی ایالت‌های آمریکا به مأموران پلیس اجازه استفاده از سلاح را برای بازداشت افراد و کنترل خشونت داده‌اند.
عفو بین الملل افزود: آمریکا در شناسایی و اعلام اینکه هرسال چند نفر توسط مأموران پلیس کشته می‌شوند، ناکام بوده است. هیچ‌کسی دقیقاً نمی‌داند هرسال چند نفر توسط پلیس آمریکا کشته می‌شود ولی برآوردها نشان می‌دهد که این رقم بین 400 تا 1000 نفر است.
سیاه‌پوستان آمریکایی و افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند، قربانیان اصلی خشونت پلیس آمریکا به شمار می‌روند. در حالی که سیاه‌پوستان 13.2 درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند ولی بیش از 27.6 درصد کل مرگ و میر توسط پلیس آمریکا را شامل می‌شوند.
طی یک سال گذشته شهرهای مختلف آمریکا شاهد اعتراضات وسیع و گسترده‌ای علیه خشونت و رفتارهای تبعیض آمیز پلیس با سیاه‌پوستان و سایر رنگین‌پوستان بوده است.

۱۳۹۴/۳/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...