نسخه چاپی

صنعا بر خلاف ریاض خواستار آتش بس دائمی است

منابع یمنی نزدیك به مذاكرات جاری در ژنو تاكید كردند: اختلافات حول دو نكته اساسی درباره آتش بس تمركز یافته است.

به گزارش نما به نقل از العالم، هیئت ریاض خواستار برقراری آتش بس موقت است، در حالیکه جریانهای سیاسی یمن خواستار برقراری آتش بس دائمی هستند.
این در حالی است که سازمان ملل خواستار برقراری آتش بس فوری در یمن و لغو فوری محاصره و فراهم آمدن فوری فرصت ارسال کمکهای غذایی به این کشور شد.
هیئت ریاض همچنین با عقب نشینی نیروهای مسلح از تمامی شهرها مخالفت کرده و فقط خواستار عقب نشینی این نیروها از شهر عدن است.
از سوی دیگر "محمد الزبیری" عضو هیئت صنعا تاکید کرد: عقب نشینی از شهرها باید پس از انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولت در صنعا و بازسازی ارتش یمن انجام گیرد زیرا در غیر این صورت عقب نشینی ارتش و نیروهای مردمی یمن به سود گروهک تروریستی القاعده است.
"حمزه الحوثی" عضو جنبش انصارالله در کنفرانس ژنو تاکید کرد: جنبش انصارالله آتش بس پیشنهادی سازمان ملل را تایید می کند اما سعودی ها و همپیمانان شان آن را نمی خواهند.
الحوثی در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو اظهار داشت: هدف از مشورت ها بررسی راههای احیای فرآیند سیاسی در یمن و دستیابی به راه حلی برای بحران در این کشور است.
وی ابراز امیدواری کرد که این مشورتها منجر به برخی از اصول شود تا سازمانهای سیاسی یمن بتوانند بر اساس آن به یک راه حل فراگیر دست یابند.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...