نسخه چاپی

ایندیپندنت: عربستان شایستگی پیروزی در هیچ معادله‌ای را ندارد

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس، با اشاره به ادامه كشتار مردم یمن در حملات عربستان، تأكید كرد كه عربستان سعودی شایستگی پیروزی در هیچ معادله‌ای را ندارد.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه ایندیپندنت در سرمقاله خود نوشت: افراد بسیاری با فرارسیدن ماه رمضان، پیش بینی می کردند که آتش بس در یمن آغاز شود ولی پیش بینی آنها محقق نشد.
این روزنامه انگلیسی افزود: مذاکراتی که در ژنو میان طرف های یمنی برگزار شد، بدون امضای توافقنامه پایان یافت هر چند عدم توافق در این مذاکرات قابل پیش بینی بود .
ایندیپندنت نوشت: حملات هوایی عربستان که برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی به یمن آغاز شده است، جان مردم عادی را می گیرد و در یکی از این حملات 23 شهروند یمنی هنگام فرار از شهر عدن کشته شدند .
به نوشته این روزنامه انگلیسی، یمن هم اکنون گرفتار آشوب و ناآرامی شدیدی است و طبق آمار سازمان ملل متحد؛ تاکنون هزار و 412 غیرنظامی کشته و 3 هزار و 423 نفر دیگر در این کشور زخمی شده اند .
ایندیپندنت عربستان را ضد دمکراسی خواند و افزود : عربستان هیچ سنخیتی با لیبرال دمکراسی ندارد و شلاق زدن رائف بدوی به علت بیان افکار خود در اینترنت بیانگر وحشیگری نظام عربستان است .
ایندیپندنت سرمقاله خود را چنین به پایان برد : عربستان شایسته برنده شدن در هیچ معادله ای نیست زیرا برنده شدن عربستان فاجعه به بارخواهد آورد و هیچ کس نمی خواهد که بی ثباتی منطقه که باعث سرنگونی تعدادی از نظام های حاکم شد ، باعث آشفته ترشدن اوضاع منطقه از جمله وضعیت نفت شود.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...