نسخه چاپی

طالبان به ابوبكر بغدادی هشدار داد

گروه طالبان به سركرده گروه تروریستی داعش هشدار داد از تشكیل گروه‌های تروریستی در خاك افغانستان خودداری كند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، گروه طالبان در پیامی به "ابوبکر بغدادی،" سرکرده گروه تروریستی، داعش خواستار خودداری از تشکیل گروه های تروریستی وابسته به داعش در خاک افغانستان شد.

"اختر محمد منصور" از رهبران جنبش طالبان افغانستان در این پیام تشکیل گروه‌های تروریستی جدید را در خاک افغانستان برای اسلام و مسلمانان و داعش زیانبار خواند و مغایر با اصول اسلامی و مسبب تفرقه در جنبش طالبان دانست.

طالبان در این پیام می افزاید :" تعهدات دینی ما را ملزم به این کرده است که خیر و صلاح شما را بخواهیم ، ما تمایلی به دخالت در امور داخلی شما نداریم و همین انتظار را نیز از شما داریم."

این پیام تاکید کرده است: طالبان هرگز اجازه هیچ گونه فعالیت جهادی تحت لوای دیگر گروه ها را در خاک افغانستان نخواهد داد و در صورتی که افراد مرتبط با داعش مشکلاتی را برای طالبان در افغانستان ایجاد کنند، طالبان نیز ناچار به واکنش خواهد شد.

در ماه های اخیر خبرهایی در خصوص تلاش داعش برای باز کردن جای پایی برای خود در افغانستان و جذب نیرو و خبرهایی از کشته شدن شماری افراد مسلح طالبان و داعش، در درگیری میان دو طرف منتشر شده است.

دولت افغانستان نیز حضور اعضای داعش را در خاک این کشور تایید کرده و ضمن ابراز نگرانی درباره تهدیدات داعش، از وجود طرحی ویژه برای مقابله با این گروه خبر داده است.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...