نسخه چاپی

تدریس مبانی وهابیت تكفیری در ماه رمضان داعش

گروه تروریستی داعش احكام ویژه‌ای را به مناسبت ماه رمضان در دیرالزور صادر كرده كه برگزاری جلسات تدریس اصول تفكر وهابی تكفیری پس از اقامه نماز عصر در تمام مساجد، از آن جمله است.

به گزارش نما به نقل از العالم گروه تروریستی داعش به مناسبت ماه رمضان احکام و دستوراتی را در مناطق تحت اشغال خود در دیرالزور واقع در شرق سوریه صادر کرده است. این گروه تهدید کرده است که در صورت نقض این احکام، فرد خلافکار را مجازات خواهد کرد.

پایگاه شام تایمز به نقل از یک فعال میدانی به نام سرای الدین آورده است: گروه داعش پنج شنبه را اولین روز از ماه رمضان دانسته و این موضوع را از طریق بلندگوهای مساجد به اطلاع مردم رسانده است.

داعش همچنین به ائمه مساجد اعلام کرده است که نماز تراویح را به هشت رکعت محدود کنند و در هر دو رکعت از آن یک صفحه کامل از قرآن را قرائت نمایند.

"تراویح" عنوان نمازی است که در کشورهای سنی مذهب در ماه رمضان به جماعت اقامه می شود و از بدعت هایی است که پس از رسول خدا (ص) بنا نهاده شد، چرا که آن حضرت نماز نافله و مستحبی را به جماعت به جا نیاوردند.

در همین حال، سرکردگان داعش در دیرالزور، چند روز قبل از شروع ماه رمضان، تعداد زیادی کتب دینی را به منظور برگزاری جلسات درس و بحث و تدریس اصول تفکر وهابی تکفیری برای مردم پس از اقامه نماز عصر در تمام مساجد توزیع؛ و تهدید کرده اند که هر شخصی در زمان نماز مغازه خود را باز کند یا در خیابان قدم بزند، توسط عناصر حسبه یا همان پلیس داعشی بازداشت می شود.

این گروه اخیرا نیز در شهر دیرالزور و حومه آن قوانین جدیدی را به منظور ساماندهی زندگی مردم طبق دیگاههای افراطی و سیاستهای خاص خود در این روزها صادر کرده است.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...