نسخه چاپی

تلاش انگلیس برای بازگرداندن سه خواهر از مرز داعش

در پی ناپدید شدن سه زن انگلیسی و 9 فرزندشان، پلیس انگلیس از احتمال پیوستن این زن‌ها به گروه‌های مسلح تروریست در سوریه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، پلیس "وست یورکشایر" در انگلیس، روز دوشنبه تاکید کرد که در تلاش برای یافتن ردی از سه زن انگلیسی و 9 فرزندِ آن هاست که از شهر "برادفورد" ناپدید شده و گمان می رود که راهی سوریه شده باشند.

به نوشتۀ روزنامه انگلیسیِ تلگراف، پلیسِ وست یورکشایر تاکید کرد که افسران انگلیسی با مسئولان ترکیه در تماس هستند تا بتوانند از سه خواهر به نام های خدیجه، سوجرا و زهره داود و 9 فرزندشان ردی پیدا کنند.

"راس فاستر" معاون پلیس وست یورکشایر، از کسانی که خبری از این خواهران دارند خواست که به پلیس اطلاع دهند. وی افزود: اولویتِ ما سالم برگرداندنِ آن هاست، زیرا خانواده هایشان به شدت نگران آن ها هستند. یکی از دغدغه های اصلی ما سلامت کودکانِ آن هاست.

رسانه ها در روزهای اخیر نوشتند، احتمال می رود سه خواهر انگلیسی حدود 30 ساله همراه با 9 فرزند خردسال خود به سوریه رفته باشند.

بلال خان وکیل همسران آنها دوشنبه شب اعلام کرد خدیجه داود 30 ساله، زهره داود 33 ساله و صغری داود 34 ساله 28 ماه مه همراه با 9 فرزند خود که کوچکترین آنها سه ساله است انگلیس را به بهانه زیارت به مقصد عربستان ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، انتظار می رفت آنها 11 ژوئن به انگلیس بازگردند، اما از یک هفته قبل کسی از آنها خبری ندارد. به گفته این وکیل، آنها نهم ژوئن سوار پرواز مدینه به استانبول شدند. ترکیه یکی از مسیرهای اصلی عبور مسافران به سوریه است. وی گفت: ما مطمئن نیستیم، اما نگرانی اصلی این است که آنها این بچه ها را به سوریه برده باشند.

این وکیل خاطر نشان کرد تاکنون یک عضو خانواده این سه خواهر برای جنگیدن در کنار گروه های افراطی مثل داعش به سوریه رفته است. پلیس وست یورکشایر (West Yorkshire) اعلام کرد از ناپدید شدن این 12 نفر مطلع شده و همه توان خود را برای یافتن آنها با همکاری مقامات خارجی به کار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز اعلام کرد این وزارتخانه با پلیس وست یورکشایر و مقامات ترکیه در تماس است. به نظر می رسد که 10 تن از این افراد، در روز 9 ژوئن، با هواپیما از مدینه در عربستان، عازم استانبول شدند. اما دو کودک 5 و 8 ساله سوار هواپیما نشده اند و اطلاعی از سرنوشت آن ها در دست نیست.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...