نسخه چاپی

۳۵۰ پلیس آب در شهرهای استان بوشهر فعال می‌شود

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب و صرفه‌جویی در مصرف آن ۳۵۰ پلیس آب درشهرهای استان بوشهر فعال می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کیقباد یاکیده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک ماه مبارک رمضان به بحران کم‌آبی اشاره کرد و اظهار داشت: متوسط بارندگی در جهان 800 میلی‌متر است که این رقم در کشور 250 میلی‌متر و دراستان بوشهر یک سوم متوسط بارندگی کشور است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی دراستان بوشهر 52 درصد کاهش یافته است تصریح کرد: سال گذشته میزان بارندگی به نسبت به سال ماقبل آن 52 درصد کاهش یافت و اثرا نامطلوبی در برروی سفره‌های زیر زمینی و دشت‌های استان بوشهر گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر فاقد منبع تامین کننده آب آشامیدنی است گفت: 93 درصد آب مصرفی آب استان بوشهر از دو منطقه کازرون در استان فارس و کهکیلویه و بویر احمد تامین می‌شود که با خطوط انتقال طولانی وارد این استان و توزیع در شبکه‌های آبرسانی می‌شود.

یاکیده با اشاره به اینکه دو ایستگاه آب شیرین کن در بوشهر و کنگان در حال ساخت افزود: علاوه بر این دو ایستگاه برای ساخت ایستگاههای آب شیرین کن طرح‌های در عسلویه، تنگستان و جم تدوین شده که اجرای و بهره‌برداری ازآنها زمان بر است.

وی با تاکید بر توجه به صرفه‌جویی آب در عرصه‌های گوناگون گفت: مشترکان باید در هدایت و مصرف آب مدبرانه تلاش کنند تا حقوق شهروندانی که در نقاط مرتفع شهر و محله خود قرار دارند ضایع نشود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید در فرهنگ مصرف آب بکار برده شود افزود: بکارگیری این فرهنگ بهترین راهکار در استفاده بهینه ازآب و صرفه‌جویی است که می‌تواند از ضایع شدن حق دیگران پیشگیری کند.

یاکیده از فعال شدن پلیس آب دراستان بوشهر خبرداد و بیان کرد: برای پیشگیری از هدر رفت آب وترویج فرهنگ مصرف بهینه و تذکر به مشترکانی که نسبت به مصرف آب بی توجه هستند پلیس آب دراستان بوشهر فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه 600 پلیس آب برای شهر و روستای استان بوشهر فعال می‌شوند خاطرنشان کرد: 100 نفر در شهر بوشهر، 250 نفر در دیگرشهرها و250 پلیس آب هم در روستاهای استان بوشهر با مشارکت سازمان مردم نهاد فعالیت می‌کنند.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...