نسخه چاپی

ادعای جدید دیوان محاسبات آمریكا علیه ایران

دیوان محاسبات آمریكا اعلام كرد گزارش‌دهی نامناسب وزارت امور خارجه این كشور منجر به تاخیر در اجرای تحریم‌هایی شده است كه به ادعای آن‌ها به دلیل منع گسترش سلاح‌های كشتار جمعی در ایران، سوریه و كره شمالی طراحی شده‌اند.

به گزارش نما خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: دیوان محاسبات آمریکا که یک نهاد نظارت و ارزیابی وابسته به کنگره محسوب می‌شود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: پایبند نبودن وزارت امور خارجه به شرایط گزارش‌دهی، منجر به تاخیر در اجرای برخی تحریم‌های ایران، سوریه و کره شمالی شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که پایبند نبودن وزارت امور خارجه آمریکا به دوره شش ماهه گزارش‌دهی مطابق آن‌چه واشنگتن آن‌ را " قانون منع گسترش تسلیحاتی ایران، سوریه و کره شمالی " می‌خواند، توانایی این نهاد را برای کم کردن تاخیر در اعمال تحریم‌های مرتبط با این قانون تضعیف کرده است.

دیوان محاسبات آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است: طولانی شدن تاخیر در اجرای قانون منع گسترش تسلیحاتی ایران، سوریه و کره شمالی می‌تواند اعتبار این اقدامات بازدارنده را خدشه‌دار کند.

هم‌چنین بنا بر اعلام دیوان محاسبات، وزارت امور خلرجه آمریکا در سال‌های 2011 تا 2014 به دلیل روند گزارش‌دهی ضعیف خود موفق به اعمال تحریم علیه 23 نفر نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، دیوان محاسبات آمریکا یک نهاد مستقل و فراحزبی است که برای کنگره کار می‌کند و وظیفه آن بررسی چگونگی صرف درآمدهای به‌دست آمده از مالیات توسط دولت فدرال آمریکا است.

براساس قانونی که آمریکا آن‌را منع گسترش تسلیحاتی ایران، سوریه و کره شمالی می‌خواند، وزارت امور خارجه این کشور موظف است هر شش ماه یک‌بار به کنگره درباره تلاش‌هایی که ادعا می‌شود در راستای دستیابی این کشورها به سلاح‌هار کشتار جمعی و تکنولوژی خاص موشکی است به کنگره گزارش دهد.

اما بنا بر ادعای دیوان محاسبات، وزارت امور خارجه در سال‌های اخیر در این کار تعلل ورزیده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا در حالی‌که تنها کم‌تر از دو هفته تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای نهایی فرصت باقی مانده است این ادعاها را مطرح می‌کند که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند هیچ‌گاه به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و نیستند و این کار خلاف اصول اخلاقی جمهوری اسلامی و موازین شرعی اسلام است. مقامات ایران همواره اعلام کرده‌اند که تسلیحات این کشور تنها جنبه بازدارندگی داشته و تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...