نسخه چاپی

برتری قاطع ایران مقابل آمریكا به راحتی آب خوردن

تیم ملی والیبال آمریكا نخستین شكست خود در لیگ جهانی را در سالن آزادی و مقابل شاگردان كواچ تجربه كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم ملی ایران در نخستین میزبانی خود در لیگ جهانی والیبال 2015 با نتیجه 3 بر صفر از سد آمریکا گذشت.

اسلوبودان کواچ برای شروع بازی از سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجان‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

بازی با سرویس بازیکنان آمریکا، اسپک شهرام محمودی و نخستین امتیاز برای ایران شروع شد. برخورد دو سرویس متوالی بازیکنان حریف به تور، ایران را 3 بر یک پیش انداخت. نخستین وقت استراحت فنی در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران به دست آمد. پنجه سعید معروف به فضای خالی منطقه پنج زمین آمریکا و خطای پنجه مت اندرسون، بازیکن 208 سانتیمتری تیم ملی آمریکا از صحنه‌های دیدنی این ست بود. اسپک سعید معروف نشان می‌داد او می‌خواهد یک تنه آمریکایی‌ها را با شکست به هتل المپیک بفرستد. کسب امتیاز 19 برای ایران، تیم جان اسپراو، سرمربی آمریکا را مجبور به استفاده از دومین وقت استراحت فنی خود کرد. تیم ملی ایران در ست نخست با حساب 25 بر 19 برنده شد تا مشخص شود شاگردان کواچ انگیزه زیادی برای رسیدن به پیروزی دارند. بازیکنان آمریکا در این ست 12 امتیاز از اشتباهات خود به بازیکنان ایران تقدیم کردند.

تیم ملی آمریکا، ست دوم را بهتر شروع کرد و 8 بر 5 از ایران پیش افتاد اما سه امتیاز متوالی توسط شاگردان کواچ، نتیجه را 8 بر 8 مساوی و سرمربی آمریکا را مجبور به گرفتن وقت استراحت کرد. دومین وقت استراحت فنی با حملات بازیکنان آمریکا و چند اشتباه از شاگردان کواچ در امتیاز 16 بر 13 به سود آمریکا رقم خورد. دفاع بی‌نقص عادل غلامی امتیاز 23 را به ایران و سرویس میلاد عبادی‌پور که به تور برخورد کرد، امتیاز 24 را به آمریکا داد. اسپک محمد موسوی از منطقه سه، نتیجه را در امتیاز 25 مساوی کرد. نتیجه ست دوم و رالی‌های بی‌نظیر آن هم با حرکت شجاعانه سعید معروف 29 بر 27 به سود ایران تمام شد.

حسین توکلی، پوریا پورسرخ، کریم انصاری‌فرد، محمد نصرتی و امیر جعفری از چهره‌های سرشناس حاضر در سالن پیش از شروع ست سوم بودند. بازیکنان ایران تا پایان ست دوم، 28 امتیاز از حمله، پنج امتیاز از دفاع، دو امتیاز از سرویس و 19 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند و در مقابل تیم ملی آمریکا، 33 امتیاز از حمله، سه امتیاز از سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد. در ست سوم و در امتیاز 6 بر 6، داور بازی با عصبانیت سعید معروف را فراخواند و به او تذکر داد که نباید با داور دوم صحبت کند. دو تیم در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران برای وقت استراحت فنی نخست نزد مربیان خود رفتند. برتری مطلق در این ست نیز متعلق به شاگردان کواچ بود و ست سوم با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران تمام شد.

در دیگر بازی گروه B لیگ جهانی، تیم ملی لهستان با نتیجه 3 بر یک روسیه را در کازان شکست داد. تا روس‌ها همچنان در حسرت یک پیروزی باقی بمانند.

تیم ملی ایران در رومین بازی خود مقابل آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی از ساعت 21 روز یکشنبه به مصاف آمریکا می‌رود.

۱۳۹۴/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...