نسخه چاپی

تحقیر آقای رئیس‌جمهور توسط خانم وزیر (+عكس)

عکس خبري -تحقير آقاي رئيس‌جمهور توسط خانم وزير (+عکس)

دستپاچگی رئیس جمهور فرانسه در برخورد با وزیر خارجه آمریكا در حاشیه نشست دوستان سوریه در پاریس موجب تحقیر وی شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سومین نشست موسوم به "دوستان سوریه" امروز با سخنرانی «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه و جمعی از وزرای خارجه کشور‌های غربی و همپیمان آمریکا در شهر پاریس (پایتخت) آغاز به کار کرد.

این نشست در پایان سخنرانی اولاند و همزمان با خروج وی از سالن با حواشی همراه بود که به اعتقاد کارشناسان مغایر با آداب ورسوم تشریفات و عرف دیپلماتیک بین‌المللی است.

اولاند پس از اتمام سخنرانی و حین ترک سالن محل نشست، هنگامی که به کنار میز «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا رسید، به سمت وی رفت و سراسیمه دست خود را سوی او دراز کرد.


این در حالی است که کلینتون نه تنها از روی صندلی خود بلند نشد بلکه از پشت میز دست خود را به سوی اولاند دراز کرد که این مسئله در عرف دیپلماتیک نوعی بی احترامی محسوب می‌شود.

حرکت فرانسوا اولاند در جایگاه ریاست جمهوری به سمت یک مقام رسمی پایین‌تر و دست دادن به صورت ایستاده در حالی که طرف مقابل نشسته است، در قاعده دیپلماتیک نوعی تحقیر محسوب می‌شود که نشان می‌دهد رئیس جمهور جدید فرانسه هنوز به برخی آداب و رسوم دیپلماتیک آشنا نیست.

کشور فرانسه در دوران سارکوزی و اولاند در سیاست‌های منطقه اتحادیه اروپا و مسائل جهانی، چشم‌بسته از آمریکا پیروی کرده و این رفتار موجب شده تا آمریکایی‌ها به فرانسوی‌ها به چشم تحقیر نگاه کنند.

۱۳۹۱/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...