نسخه چاپی

سپاه را از لیست تحریم خارج نمی‌كنیم!

هماهنگ‌كننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریكا تأكید كرد كه هیچ یك از تحریم‌های مربوط به آنچه كه حمایت ایران از تروریسم خواند، بعد از توافق هسته‌ای احتمالی ایران و ۱+۵ لغو نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «تینا کیداناو» هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا روز جمعه همزمان با انتشار گزارش سال ۲۰۱۴ تروریسم، گفت هیچ‌یک تحریم‌های مربوط به آنچه وی حمایت ایران از تروریسم خواند، پس از توافق احتمالی هسته‌ای برداشته نمی‌شوند.

«تینا کیدانو» درباره گزارش سالانه ۲۰۱۴ تروریسم گفت: این گزارش، لزوماً حرفی درباره تعداد حملاتی که به تحریک‌ یا حمایت برخی کشورهای خاص در تمامی موارد صورت گرفته‌ است اشاره‌ای نکرده است....اما ما همچنان بسیار بسیار درباره فعالیت سپاه و همچنین واسطه‌های آنها که از جانب ایران فعالیت می‌کنند، نگران هستیم. من پیشتر به برخی از آنها از جمله حزب‌الله و گروههای دیگر در اظهارنظراتم اشاره کردم. ما به دقت نظاره‌گر آن هستیم.

وی در خصوص اهمیت مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: ما فکر‌می‌کنیم که دنبال کردن مذاکرات ضروری است اما این به این مفهوم نیست که ما چشم خود را به آنچه که ایران بعنوان حامی تروریسم انجام می‌دهد، می‌بندیم. ما تحریم‌هایی را علیه ایران به ویژه در زمینه مسائل مربوط به ترویسم داریم. این تحریم‌ها تغییری نمی‌کند بنابراین این مسائل تنها به واسطه مذاکرات هسته‌ای که با آنها داریم، تغییر نمی‌کند.

وی تصریح کرد که در صورت توافق جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵، سپاه از لیست تحریم‌های آمریکا خارج نمی‌شود و تأکید کرد: ما قصد نداریم هیچ یک از تحریم‌های مرتبط با تروریسم را لغو کنیم زیرا نگرانی‌ها در خصوص این مسئله همچنان باقی است.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که نمایندگان ایران و ۱+۵ در حال برگزاری دور نهایی مذاکرات هسته‌ای قبل از پایان ۳۰ ژوئن در وین هستند و مصمم هستند تا بتوانند تا مهلت معین به توافق هسته‌ای برسند.

با این وجود هنوز اختلافات چشمگیری در خصوص موضوعات کلیدی وجود دارد که یکی از آنها موضوع ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران یا همان (PMD) است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که واشنگتن نمی‌خواهد بیش از اندازه بر روی فعالیت‌های گذشته ایران وسواس داشته باشد و آنچه که حائز اهمیت است، فعالیت‌های هسته‌ای کنونی ایران است.

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...