نسخه چاپی

والیبالیست‌ها به دنبال دومین پیروزی برابر آمریكا

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 21 فردا (یكشنبه) برای دومین بار به مصاف آمریكا می‌رود.

به گزارش نما، ملی‌پوشان والیبال ایران موفق شدند در هفته‌ ششم لیگ جهانی 2015 والیبال به نخستین پیروزی خود در خانه دست یابند و نخستین باخت تیم قدرتمند آمریکا را در این دوره از مسابقات رقم بزنند.

ملی‌پوشان ایران در این دیدار 42 اسپک، هشت دفاع و سه سرویس مستقیم داشتند. در مقابل، آمریکایی‌ها 47 اسپک و یک دفاع و سه امتیاز سرویس مستقیم گرفتند؛ یعنی هر چه آمریکا در حمله موثر بود، ایران به مراتب در دفاع روی تور موثرتر کار کرد.

تیم ‌ملی والیبال ایران در توپ گیری و دریافت نیز به مراتب عملکردی بهتر از تیم ‌ملی آمریکا داشت، به طوری که 19 توپ گیری و 22 دریافت سالم برای ایران به ثبت رسید. این آمار برای آمریکا 15 توپ گیری و 16 دریافت توپ بود.

تمرکز در کارهای سرعتی و دفاع روی تور در تیم ‌ملی ایران مشهود بود. موسوی با 10 امتیاز مستقیم بعد از شهرام محمودی با 17 امتیاز به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان ایران معرفی شد.

همچنین عادل غلامی نیز 9 امتیاز مستقیم گرفت. کسب مجموع 19 امتیاز از بازی سرعتی غلامی و موسوی نشان دهنده سرعت بالای بازی تیم ملی ایران مقابل آمریکا است، اما آمریکایی‌ها با تمرکز روی حملات متیو اندرسون و آرون راسل مقابل ایران کار کردند.

اگر چه آمریکا در حمله موثرتر از ایران کار کرد، اما ضعف در سرویس و دریافت اجازه نداد تا این تیم مقابل ایران نتیجه‌ بگیرد.

حال این دو تیم با شناخت بهتر از یکدیگر از ساعت 21 فردا مقابل هم صف آرایی می‌کنند. قطعا جان اسپرو، سرمربی آمریکا برای بازی بعد تغییر سیستم خواهد داشت.

مهم‌تر‌ین ضعف آمریکا برابر تیم ‌ملی ایران نداشتن سرویس‌های خوب بود. باید دید حالا با آشنایی بیشتر آمریکا با سالن 12 هزار نفری آزادی بازیکنان این تیم چه عملکردی را در بازی دوم و در سرویس به نمایش می‌گذارند.

تیم ‌ملی والیبال آمریکا با 17 امتیاز همچنان صدرنشین گروه B است و تیم‌های لهستان و ایران به ترتیب با 14 و 10 امتیاز آن را تعقیب می‌کنند.

روسیه تنها تیم بدون پیروزی در این گروه، همچنان با یک امتیاز در قعر جدول جای دارد. دو تیم از گروه B به دور نهایی لیگ جهانی 2015 صعود خواهند کرد.

۱۳۹۴/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...